Tone de carne veche sau mezeluri cu etichete înşelătoare, descoperite în pieţe şi magazine
Mâncăm alimente vechi şi suntem păcăliţi de etichete înşelătoare. Ne-o spun inspectorii de la protecţia consumatorului care descoperă, în cadrul controalelor, mii de produse ţinute în condiţii improprii.
Mâncăm alimente vechi şi suntem păcăliţi de etichete înşelătoare. Ne-o spun inspectorii de la protecţia consumatorului care descoperă, în cadrul controalelor, mii de produse ţinute în condiţii improprii. Rareori, însă, ancheta lor merge mai departe, aşa încât vânzătorii să renunţe la practicile care ocolesc legea. O echipă Observator a dus continuat demersul autorităţilor în laborator. Unde a dus mezeluri cumpărate din piaţă. Rezultatul? Produsele puneau în pericol sănătatea clienţilor.
O clientă care îşi face cumpărăturile în cea mai mare piaţă din Capitală ne avertizează că produsele din vitrină miros şi arată neplăcut.
De fapt, arată aşa pentru că au fost ţinuţi în condiţii necorespunzătoare. O demonstrează un test de prospeţime pe care l-am făcut într-un laborator de analize.
După câteva zeci de minute, aflăm şi că parizerul pe care l-am cumpărat din piaţă are proteina alterată, iar cârnaţii şi salamul au grăsimile uşor alterate.
În cadrul unei acţiuni care a avut loc la finalul anului trecut, în toată ţara, inspectorii ANPC au verificat peste o mie de comercianţi şi au descoperit că 711 nu respectau legea.
Salamuri de vară, cârnaţi, cremvuşti şi parizer sunt câteva dintre produsele care se vindeau fie cu o etichetă neconformă, fie în condiţii nefavorabile.
MARIUS PÎRVU, preşedinte ANPC: Sunt şi abateri de informare în care nu se specifică dacă carnea este refrigerată sau congelată, nu se scria temperatura de păstrare, foarte multe etichete ilizibile, nu scria procentul de grasime.
Există, totuşi, câteva semne de întrebare vizavi de controalele făcute de ANPC. Cum pot consumatorii să se ferească de aceste produse dacă nu ştiu nici numele lor şi nici numele magazinelor din care au fost confiscate? Unele voci din ANPC spun că, în momentul de faţă există contestaţii- din această cauză informaţiile nu pot fi făcute publice.
MARIUS PÎRVU, preşedinte ANPC: Noi şi aici ne-am gândit la o soluţie. În momentul în care închidem acel magazin să punem un afiş - pentru ce a fost închis, pentru ce abateri şi pe ce perioadă este închis.
Neîncrederea este, de altfel, motivul care îi ţine la distanţă pe români de unele produse.
În urma controalelor ANPC, au fost retrase de la vânzare în jur de două tone şi jumătate e produse din carne, în valoare de aproape 30 de mii de lei. S-au aplicat peste 800 de sancţiuni şi s-au dat amenzi în valoare de peste un milion şi jumătate de lei.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰