Abandonul școlar, o realitate dură în România
Evaluarea Naţională nu a fost o prioritate pentru toţi elevii claselor a 8-a. La şcolile de la sate, mulţi dintre ei nici măcar nu au mai luat în calcul să continue studiile la un liceu. Deşi este într-un procent mai mic decât în anii trecuţi, abandonul şcolar, la final de ciclu gimnazial, rămâne o realitate tristă, dar dură, a sistemului educaţional din România.
- Abandonul școlar continuă să fie o problemă în România
- Mulți elevi nu vor să urmeze studiile liceale
Aceasta este singura explicaţie pe care o pot oferi elevii care nu au vrut să se prezinte la Evaluara Naţională. Acesta este unul dintre elevii şcolii profesionale din Dumeşti, judeţul Iaşi, care nu ia în calcul să continue studiile. Aici doar un sfert dintre elevi au mers să suţină examenele.
Doar 4 elevi de clasa a 8 a la școala profesională din Dumești au susținut anul acesta examenul de Evaluare Națională. Și asta la insistentele cadrelor didactice. Majoritatea vor merge în continuare la şcoli profesionale, însă nu se știe câți dintre aceștia vor și finaliza studiile.
Dacă copii aleg şcoala profesională în defavoarea liceului, nu toţi o termină nici măcar pe aceasta.
Ana Dorneanu, Director Școală Profesionala Dumești - Din păcate, da, mai avem și elevi care pe parcursul celor 3 ani au abandonat din diverse motive.
Este o situație pe care încă o întâlnim în România anului 2020, mai ales în mediul rural. Odată ce au terminat ciclul gimnazial mulţi elevi abandonează ideea de a merge la un liceu.
"Nu îmi place liceul", recunoaște un elev.
Dacă elevii aleg să nu meargă la un liceu sau să nu se prezinte la exame, părinţii acestora susţin că nu îi pot obliga.
Chiar daca anul acesta în județul Iași a fost una dintre cele mai mari prezente la examenele de Evaluare Națională din ultimii trei ani, de aproape 88%, un număr de 900 de elevi nu au participat.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰