Cât de tare s-a agravat analfabetismul funcțional în România: 4 din 10 elevi puteau citi, dar nu înțelegeau ce au citit, în 2018. Cîmpeanu: "Lucrurile sunt mai mult decât îngrijorătoare"
Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a afirmat că lucrurile nu sunt îmbucurătoare în privinţa abandonului şcolar. Ținta asumată de România anul trecut a fost de 11,3%, realizându-se 15,6%, în condiţiile în care media Uniunii Europene a fost de 10%. El a precizat că, între 2015-2018, din perspectiva testelor PISA, sistemul de învăţământ românesc s-a deteriorat.
”Am prezentat situaţia actuală, unde suntem şi am prezentat obiectivele pe care trebuie să le îndeplinim prin proiectul România Educată. Lucrurile nu sunt deloc îmbucurătoare din perspectiva abandonului şcolar, a părăsirii timpurie a şcolii, ţintă asumată de România a fost de 11,3% pentru anul 2020, realizându-se 15,6%, în condiţiile în care media în Uniunea Europeană asumată a fost 10 realizată a fost 10,1%. Ponderea absolvenţilor de învăţământ superior - România şi-a propus 26,7% ca ţintă, corectată faţă de ţintă asumată de Uniunea Europeană de 40%, de la 26.7% România a realizat doar 26,4 la sută, în condiţiile în care în Uniunea Europeană medie este de 40,9% absolvenţi de învăţământ superior”, a declarat Sorin Cîmpeanu, joi, într-o conferinţă de presă după prima reuniune a Comitetului interministerial pentru monitorizarea implementării Proiectului ”România Educată”.
El a menţionat că, din perspectiva educaţiei timpurii, România România se află la 82%, iar Uniunea Europeană este la 95.3%.
Elevii români au rezultate dezastruoase la testele PISA
“Din perspectiva rezultatelor PISA, lucrurile sunt mai mult decât îngrijorătoare. Pe partea de citire, România a realizat în anul 2015 38,7% rată de analfabetism funcţional, definită ca atare, iar în anul 2018 a crescut la 40,8%. La matematică, de la 39,9% a crescut la 46,6%, la ştiinţe a crescut de la 38,5% la 43,9. Între anii 2015 şi 2018, din perspectiva testelor PISA, sistemul românesc de învăţământ s-a deteriorat, în condiţiile în care pe toate cele trei probe media Uniunii Europene este de 22% la citire, adică jumătate din procentajul elevilor care nu au reuşit să treacă această probă în România, este de 22,9% la matematică, mai puţin de jumătate faţă de România şi de 22,3% în ştiinţe, iarăşi jumătate din ceea ce a reuşit România”, a explicat ministrul Educaţiei.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰