Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Au început înscrierile pentru clasa pregătitoare 2021 - 2022, etapa a II-a. Calendarul înscrierii și modelul de cerere-tip

Au început înscrierile în clasa pregătitoare 2021-2022, etapa a II-a, potrivit calendarului stablit de Ministerul Educației și Cercetării. Detalii despre metodologie, calendar și cererea-tip pentru înscrierea elevilor, mai jos.

de Veronica Micu

la 25.05.2021 , 09:39

Au început înscrierile pentru clasa pregătitoare 2021, etapa a II-a. Calendarul și modelul de cerere-tip - Profimedia / imaginie ilustrativă

Ministerul Educaţiei a anunţat, la începutul lunii martie, că a emis metodologia de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru anul şcolar 2021 - 2022, precum şi calendarul înscrierii.

Astfel, procesul de înscriere a început în 17 martie, când şcolile şi inspectorarele şcolare au afișat planul de şcolarizare propus şi numărul de clase pregătitoare, prima etapă de înscriere având loc între 10 şi 20 mai

Potrivit metodologiei de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru anul şcolar 2021-2022, părinţii ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani până în 31 august 2021, inclusiv, au obligaţia de a înscrie copiii în învăţământul primar în clasa pregătitoare. Procesul de înscriere în învăţământul primar nu este condiţionat de frecventarea grupei mari a învăţământului preşcolar.

Articolul continuă după reclamă

Părinţii ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie - 31 decembrie 2021, inclusiv, pot să îşi înscrie copiii în învăţământul primar, în clasa pregătitoare, dacă nivelul lor de dezvoltare este corespunzător. În situaţia acestor copii, care au frecventat grădiniţa, înscrierea în clasa pregătitoare se face la solicitarea scrisă a părinţilor, în baza recomandării eliberate de unitatea de învăţământ cu nivel preşcolar.

Pe acelaşi subiect

A doua etapă a înscrierii în clasa pregătitoare

  • 21 mai 2021 - Comunicarea, prin afişare la unităţile de învăţământ şi pe site-ul inspectoratului, a procedurii specifice de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, elaborate de inspectoratul şcolar;
  • 24 mai – 31 mai 2021 - Depunerea/transmiterea cererii-tip de înscriere la secretariatul unităţii de învăţământ aflate pe prima poziţie dintre cele trei opţiuni exprimate pentru etapa a doua, de către părinţii copiilor care nu au fost cuprinşi în nicio unitate de învăţământ în etapa anterioară sau care nu au participat la prima etapă;

Formularul online poate fi completat aici

"Atenție! Completarea acestei cereri de înscriere nu garantează înscrierea copilului Dumneavoastră în unitatea de învățământ și nu elimină obligativitatea de a vă prezenta la unitatea de învăţământ unde doriţi înscrierea cu dosarul complet al copilului, în vederea validării prezentei cereri. Acest formular vă permite doar să vă prezentați la secretariatul școlii cu datele copilului pre-completate, scurtând timpul de așteptare al dvs și al celorlalți părinți".

  • 4 iunie 2021 - Afişarea la fiecare unitate de învăţământ a listelor finale pentru clasa pregătitoare.

În perioada 1 septembrie – 10 septembrie 2021 va avea loc centralizarea şi soluţionarea de către inspectoratul şcolar a cererilor părinţilor/ tutorilor legal instituiţi/ reprezentanţilor legali ai copiilor care nu au fost încă înscrişi la vreo unitate de învăţământ.

Metodologie:

Cap. VII - A doua etapă de înscriere în învățământul primar:

Art. 24. - (1) Părinții ai copiilor care nu au fost cuprinși într-o unitate de învățământ în prima etapă de înscriere sau care nu au participat la aceasta etapă completează o nouă cerere-tip de înscriere în cea de-a doua etapă, pentru locurile disponibile. (2) Cererile-tip de înscriere pot fi completate doar pentru unitățile de învățământ la care există locuri disponibile, afișate conform prevederilor art. 23. Unitățile de învățământ care nu mai au locuri disponibile nu pot primi cereri-tip de înscriere în învățământul primar în etapa a doua, iar opțiunile online pentru aceste unități de învățământ sunt respinse de aplicația informatică. (3) În cererea-tip de înscriere pentru etapa a doua, părinții completează, în ordinea descrescătoare a preferințelor, maximum trei opțiuni pentru unități de învățământ la care mai există locuri disponibile.

Art. 25. - (1) Părinții copiilor menționați la art. 24 depun/transmit cererea-tip de înscriere în învățământul primar online sau la secretariatul școlii aflate pe prima poziție din cele 3 opțiuni exprimate pentru etapa a doua. (2) Completarea cererii-tip de înscriere se face în perioada prevăzută de Calendarul înscrierii pentru etapa a doua, prin introducerea în aplicația informatică a datelor furnizate de părinte. (3) Validarea cererii-tip de înscriere se face la unitatea de învățământ aflată pe prima poziție din cele 3 opțiuni exprimate pentru etapa a doua, în conformitate cu prevederile prezentei metodologii. Modalitatea de validare este cea prevăzută la Art. 15, alineatele (3), (4) și (5).

Art. 26. - (1) După încheierea perioadei de completare și validare a cererilor-tip de înscriere depuse pentru a doua etapă de înscriere, unitățile de învățământ analizează și soluționează cererile părinților, aplicând o procedură specifică elaborată de inspectoratul școlar și aprobată de Consiliul de administrație al inspectoratului școlar, pe baza criteriilor generale și a celor specifice de departajare, în limita locurilor disponibile. (2) Procedura specifică menționată la alin. (1) este comunicată prin afișare la unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului școlar, conform Calendarului înscrierii în învățământul primar . (3) Comisia județeană/a municipiului București are obligația de a informa ME cu privire la procedura menționată la alin. (1).

Art. 27. - La încheierea operațiilor menționate la Art. 26, conform Calendarului înscrierii în învățământul primar, se afișează lista cuprinzând numele și prenumele candidaților înmatriculați la fiecare unitate de învățământ.

Art. 28. - (1) În situația în care mai există copii care nu au fost încă înscriși la nicio unitate de învățământ, inspectoratul școlar centralizează și soluționează cererile părinților acestor copii. (2) Comisia județeană/a municipiului București asigură cuprinderea în clasa pregătitoare a copiilor care nu au fost încă înscriși la nicio unitate de învățământ, în conformitate cu prevederile prezentei metodologii, în funcție de opțiunile părinților, de numărul de locuri disponibile și de criteriile de departajare anunțate conform prezentei metodologii. (3) Pentru rezolvarea situațiilor menționate la alin. (1), Comisia județeană/a municipiului București utilizează locurile disponibile, stabilite conform art. 22. (4) Ocuparea locurilor disponibile se face în ordinea stabilită, prin aplicarea criteriilor de departajare generale și specifice, prevăzute în prezenta metodologie. (5) În situații excepționale, formaţiunile de elevi pot funcţiona peste efectivul maxim, cu cel mult 3 elevi, după caz, peste numărul maxim prevăzut la art. 63 alin. (1) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, cu aprobarea Consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar, pe baza unei justificări din partea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ care solicită exceptarea de la prevederile alin. (1). (6) Comisia județeană/a municipiului București asigură informarea publicului interesat referitor la procedurile ce trebuie aplicate și la calendarul depunerii/transmiterii și soluționării cererilor de înscriere ale părinților menționați la alin. (1).

Art. 29. – Comisiile județene/Comisia municipiului București rezolvă, în a doua etapă de înscriere, precum și ulterior prevederilor Calendarului înscrierii, orice altă situație referitoare la înscrierea în învățământul primar, având în vedere, cu prioritate, interesul superior al copilului.

Ghid pentru învățământul primar

Anul trecut, ministerul Educației și Cercetării a publicat ghidul pentru învățământul primar privind organizarea și desfășurarea activităților în cadrul unităților de învățământ. Orarul fiecărei clase va fi structurat astfel încât să permită desfășurarea unor ore de curs în spațiul exterior, prin rotație.

Conform ghidului, modalitatea de organizare internă trebuie să fie realistă: să răspundă contextului epidemiologic local, să țină cont de infrastructura școlii, de resursele umane și materiale existente.

Se recomandă ca primele lecții să fie dedicate modului de utilizare a tabletei sau laptopului. Se vor stabili totodată reguli clare privind participarea la lecțiile online.

Școlile trebuie să elaboreze un orar adaptat în funcție de numărul de schimburi și să asigure o decalare, astfel încât să fie posibilă păstrarea distanțării inclusiv pe durata pauzelor.

La orele de sport, vor fi evitate jocurile cu mingea, sporturile de contacte și cele colective.

Totodată, acolo unde procesul instructiv-educativ se desfăşoară în schimburi, este necesară o pauză de 1-2 ore între schimburi, pentru realizarea curăţeniei, dezinfecţiei şi aerisirii spaţiilor.

Documentul elaborat de ministerul Educației poate fi consultat AICI.

Veronica Micu Like

Absolventă a Şcolii Superioare de Jurnalism (SSJ). A început la "Gardianul", ca reporter de investigaţii, apoi s-a alăturat echipei "Jurnalul Naţional", unde a scris mai bine de 11 ani. A urmat site-ul miscareaderezistenta.

Comentarii


Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?
Observator » Educaţie » Au început înscrierile pentru clasa pregătitoare 2021 - 2022, etapa a II-a. Calendarul înscrierii și modelul de cerere-tip