Antena Meniu Search
x

Ghid pentru învățământul primar. Pauză de cel puțin o oră între schimburi, pentru dezinfecție și aerisire

Ministerul Educației și Cercetării a publicat ghidul pentru învățământul primar privind organizarea și desfășurarea activităților în cadrul unităților de învățământ. Orarul fiecărei clase va fi structurat astfel încât să permită desfășurarea unor ore de curs în spațiul exterior, prin rotație.

Cornel Preda
de Cornel Preda

la 01.09.2020 , 19:43

Ghid pentru învățământul primar
Ministerul Educației a elaborat ghidul pentru reluarea școlii în învățământul primar - iStock / Getty Images
  • La orele de sport, vor fi evitate jocurile cu mingea, sporturile de contacte și cele colective
  • Școlile trebuie să elaboreze un orar adaptat în funcție de numărul de schimburi

Conform ghidului, modalitatea de organizare internă trebuie să fie realistă: să răspundă contextului epidemiologic local, să țină cont de infrastructura școlii, de resursele umane și materiale existente.

Se recomandă ca primele lecții să fie dedicate modului de utilizare a tabletei sau laptopului. Se vor stabili totodată reguli clare privind participarea la lecțiile online.

GHID pentru învățământul primar

Articolul continuă după reclamă

Școlile trebuie să elaboreze un orar adaptat în funcție de numărul de schimburi și să asigure o decalare, astfel încât să fie posibilă păstrarea distanțării inclusiv pe durata pauzelor.

La orele de sport, vor fi evitate jocurile cu mingea, sporturile de contacte și cele colective.

DSP decide deschiderea cursurilor acolo unde sunt suspendate temporar

Redeschiderea cursurilor şcolare pentru clasa/unitatea de învăţământ unde au fost suspendate temporar din cauza noului coronavirus va fi decisă de către Direcţia de Sănătate Publică judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, cu avizul prealabil al Centrelor Judeţene de Coordonare şi Conducere a Intervenţiei, prevede Ghidul pentru învăţământul primar elaborat de Ministerul Sănătăţii, în colaborare cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării.

Potrivit documentului, în funcţie de situaţia epidemiologică la nivel judeţean, DSP judeţeană poate decide prelungirea perioadei de suspendare temporară a cursurilor unei clase/unităţi de învăţământ.

La apariţia unui caz confirmat de îmbolnăvire de COVID-19 într-o clasă din unitatea de învăţământ - se suspendă cursurile şcolare ale clasei respective pentru o perioadă de 14 zile. În situaţia în care într-o sală de clasă îşi desfăşoară cursurile şcolare 2 clase (dimineaţa, respectiv după-amiaza), se vor suspenda cursurile doar pentru clasa în care a fost confirmat cazul COVID-19. La apariţia a trei cazuri confirmate de îmbolnăvire cu COVID-19 în clase diferite, se suspendă cursurile şcolare ale unităţii de învăţământ pe o perioada de 14 zile, de la data la care a debutat ultimul caz”, prevede documentul.

Totodată, acolo unde procesul instructiv-educativ se desfăşoară în schimburi, este necesară o pauză de 1-2 ore între schimburi, pentru realizarea curăţeniei, dezinfecţiei şi aerisirii spaţiilor. 

Citește și:

Ghid pentru învățământul primar, elaborat în contextul Covid-19

Ministerul spune că ghidurile au fost concepute pentru toate nivelurile de învățământ, prin raportare la particularitățile fiecăruia în parte și că vine astfel în sprijinul decidenților de la nivel local/județean și al cadrelor didactice, în vederea planificării deschiderii anului școlar 2020-2021 în condiții de siguranță pentru toți preșcolarii, elevii și pentru întregul personal al unităților de învățământ. 

În același timp, ghidurile propun repere pentru crearea, în unitățile de învățământ preuniversitar, a unui mediu sigur și favorizant pentru învățare relevantă și oferă modalități de colaborare la nivelul comunității locale, pentru a găsi soluții dinamice de lucru în acord cu provocările contextului pandemic. Materialele prevăd recomandări de selectare și organizare a scenariilor, de aplicare a acestora, precum și de organizare a orarului. 

Fiecare scenariu posibil este prezentat din perspectiva măsurilor necesare și a impactului asupra curriculumului, a resurselor, a orarului, a evaluării, a modului de colaborare în echipa pedagogică, a interacțiunii cu profesorii, cu elevii și părinții și măsuri destinate siguranței sanitare.

MEC precizează că recomandările incluse în cuprinsul acestor documente de lucru vizează modalități de abordare a activității cu preșcolarii și elevii, în contextul epidemiei de COVID-19, respectând măsurile de siguranță specifice celor trei scenarii. De asemenea, acestea au fost formulate în raport cu particularitățile de vârstă ale elevilor, cu obiectivele activității educaționale și elementele de curriculum specifice fiecărui nivel.

Citește și:

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei
Aţi întâmpinat până acum probleme în reciclarea sticlelor, prin sistemul RetuRO?
Observator » Educatie » Ghid pentru învățământul primar. Pauză de cel puțin o oră între schimburi, pentru dezinfecție și aerisire