Antena Meniu Search
x

Video Criza de ingineri: soluţii pentru viitor, încă de pe băncile şcolii. La Iaşi, elevii îmbină jocul şi ştiinţa, în laboratorul de robotică

Inginer de mic. Conducerea unui liceu din Iaşi şi-a dat seama că teoria e importantă atâta vreme cât e însoţită şi de practică, încă din gimnaziu. Aşa că a facut din sponsorizări un laborator de robotică. Este un caz fericit, dar rar însă, pentru că cele mai multe şcoli nu au fondurile necesare. 

Clara Mihociu
de Clara Mihociu

la 22.08.2022, 21:08

Vezi și

"Să strângeţi toate şuruburile că au mai sărit! Reparăm un câine robot, că am fost la mai multe evenimente şi s-a mai stricat". Deşi pare o jucărie, în faţa elevilor de la Liceul de Informatică din Iaşi se află un câine robot proiectat şi construit chiar de ei. Bianca are acum 16 ani, dar a intrat prima data in laboratorul de Robotică al şcolii pe când era în clasa a şasea. 

Inginerii viitorului, pregătiţi de pe băncile şcolii

"Eram olimpică la matematică, la informatică. Pe partea de fizică, eu eram a şasea, nu ştiam foarte multe, şi am zis că dacă tot încep, mai bine încep devreme, să fiu sigură că îmi pun bazele. Aveam înainte o pasiune, dar era la nivel de vis, și acum pot să văd că devine realitate", spune Bianca Hulub, elev la Liceul de Informatică Grigore Moisil din Iaşi.

Atelierele, deschise prin donaţii şi sponsorizări încă din 2017, sunt dotate inclusiv cu imprimante 3D. Elevii învaţă design, proiectare şi cum să construiască efectiv un robot. "Eu am intrat aici în gimnaziu. Iniţial, acolo ne-au dat niște roboţi care sunt un pic mai uşor de făcut şi cu piese gata asamblate. Când îi vedeam pe cei mari că lucrează cu chestii de genul și cu roboții giganți de aici, mi s-a părut super și am zis că vreau să continui pe partea asta", povesteşte Petru Anton, elev.

Pe acelaşi subiect

"Am venit pentru a învăța lucruri noi. Consider că nu mai sunt importante doar informațiile pe care le învăţăm la şcoală, ci e necesar pentru job şi ce învăţăm nonformal aici", este de părere un cursant.

Totul începe cu o joacă, de la vârste fragede, ca apoi să înveţe lucruri din ce în ce mai complicate. "Sunt chiar necesare din clasele 1-4. Cand am fost în America la competiţie, totul începe de la gradiniţă cu copiii mici care fac nişte proiecte micuţe, după aceea la primară fac nişte roboţei", spune Victor Tcaciuc, elev. 

"Cred că le putem inocula pasiunea pentru inginerie de la vârste fragede, chiar din gradiniţă, cu activități adaptate pentru acea vârstă. Trebuie să construim cu adevărat şcoli ale viitorului", adaugă Adina Romanescu, director Liceul de Informatică Grigore Moisil din Iași.

România a pierdut în 30 de ani 200.000 de ingineri

Este ceea ce spun şi conducerile universităților tehnice din ţară. România a pierdut în ultimii 30 de ani 200.000 de ingineri. Cei mai mulţi au ales să părăsească ţara. Robotica, energiile regenerabile, electronica şi industria autovehiculelor sunt doar câteva dintre domeniile care au mare nevoie de specialişti. Prea puţine şcoli şi licee au dotările necesare însă pentru a-i pregăti pe tineri pentru aceste meserii. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

V-a trezit suspiciuni culoarea puilor din magazine?

Observator » Educatie » Criza de ingineri: soluţii pentru viitor, încă de pe băncile şcolii. La Iaşi, elevii îmbină jocul şi ştiinţa, în laboratorul de robotică