Antena Meniu Search
x

Video Aeroporturile din România, reorganizate pentru intrarea în Schengen. Infrastructura actuală face faţă cu greu fluxului de călători

Romanii au prins gustul călătoriilor cu avionul, iar asta se vede zilnic în aeroporturile din ţara. Într-un an în care numărul pasagerilor l-a depăşit pe cel de dinaintea pandemiei cu peste un milion de oameni, autorităţile din ţară încă lucrează la o infrastructură cu care să facă faţă fluxului de călători. 

de Redactia Observator

la 03.03.2024, 20:21

Vezi și

Aproape 25 de milioane de oameni şi-au luat zborul anul trecut de pe toate aeroporturile din România. Cei mai mulţi au plecat de pe Otopeni, dar şi de pe Aeroporturile din Cluj şi Iaşi. În oraşul supranumit inima Transilvaniei, autorităţile vor să reducă acum timpii de aşteptare înainte de îmbarcarea pasagerilor. La 15 ani de când a fost ridicat... 

Promisiuni pentru Aeroportul din Cluj-Napoca

Alex Prunean, reporter Observator: Terminalul plecări a fost extins cu peste 7000 mp, iar pe langa cele 3 noi porţi de îmbarcare, care li se adaugă celor 9 existente, vor fi înfiinţate şi noi puncte de control. De asemenea, zonele în care aşteaptă pasagerii au fost mărite şi vor fi mult mai confortabile.

Lucrările vor fi gata peste trei luni. Pentru că aeroportul a refuzat de-a lungul timpului noi curse, din lipsă de spaţiu, şi platforma de staţionare a avioanelor a fost marită cu 9000 mp - cât să încapă alte 4 avioane în parcare. Iar promisiunile merg mai departe de atât. 

Pe acelaşi subiect

David Ciceo, presedintele Asociaţiei Aeroporturilor din România: Noi anul acesta începem studii şi proiecte pentru un terminal total nou. Estimăm că în anul 2040, Aroportul Internaţional Avram Iancu Cluj va avea 7 milioane de pasageri. După intrarea în Schengen, 70% va fi trafic Schengen. 

Luna viitoare va fi inaugurat cel mai mare terminal de după Revoluţie

Luna viitoare, în ziua în care România e programată să intre în spaţiul Schengen pe cale aeriană, va fi inaugurat şi cel mai mare terminal de aeroport din ţară construit după Revoluţe. 

Clara Mihociu, reporter Observator: În 2023, Aeroportul din Iași a fost tranzitat de 2,3 milioane de pasageri, cu 50% mai mulți decât în 2022. Necesitatea unui nou terminal, cel de-al patrulea, era aşadar necesară. Acesta se va deschide pe 31 martie, va avea şapte porţi de îmbarcare şi 20 de birouri de check-in. 

În Capitală se fac, momentan, lucrări de modernizare. După doi ani de aşteptare şi o investiţie de 21 de milioane de euro, din 2024 pasagerii îşi vor putea depune singuri bagajele de cală, înainte să se urce în avion, la 12 ghişee de self service. Totuşi, în ciuda eforturilor făcute pentru pasageri... 

Ultima extindere pe Aeroportul Otopeni a fost făcută în 2011

Cristina Filip, reporter Observator: Aeroportul Otopeni ne-a rămas mic. Traficul aerian se va dubla până în 2050, potrivit unei analize. De la 15 milioane de pasageri, la 30 de milioane. Aşa că cea mai mare aerogară din România are nevoie urgentă de un al doilea terminal. Construcția ar putea fi gata în 7 ani, iar investiţia se ridică la un miliard de euro.

Ultima extindere pe Aeroportul Otopeni a fost făcută acum 13 ani, când a fost lărgit terminalul plecări, care are formă de vioară. Şi aeroportul Mihail Kogălniceanu din judeţul Constanţa e în plin proces de înnoire. Inclusiv cel din Sibiu a trecut prin transformări. Terminalul plecări a fost extins pentru a putea procesa peste 2 milioane de pasageri anual. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Ce alegeți de 1 Mai, grătar la pădure sau grătar la terasă?

Observator » Evenimente » Aeroporturile din România, reorganizate pentru intrarea în Schengen. Infrastructura actuală face faţă cu greu fluxului de călători