Autostrada Sibiu - Piteşti, un succes doar pe hârtie. Viitoarea șosea de mare viteză va fi cea mai frumoasă din România
În timp ce şoferii numără gropile pe fiecare kilometru de autostradă, Compania de Drumuri promite o nouă şosea de mare viteză între Sibiu şi Piteşti.
În timp ce şoferii numără gropile pe fiecare kilometru de autostradă, Compania de Drumuri promite o nouă şosea de mare viteză între Sibiu şi Piteşti. Acordul de mediu pentru proiect a fost recent emis, însă autorităţile n-au anunţat şi când vor începe lucrările. La cum arată pe hârtie, autostrada care taie Carpaţii va fi un adevărat obiectiv turistic, datorită peisajelor spectaculoase pe care le va oferi.
În cel mai optimist scenariu, lucrările pe tronsonul Sibiu-Piteşti vor începe abia în 2020. Peste două mii de muncitori vor construi autostrada care se anunţă cea mai frumoasă a României.
Viitoarea şosea de mare viteză dintre Sibiu şi Piteşti va trece prin nouă tuneluri. Cele mai lungi vor avea 1300, 1500 şi 1700 de metri şi vor fi prevăzute cu ieşiri de urgenţă din 500 in 500 de metri.
Compania de Drumuri aproape a finalizat licitaţia pentru 50 de kilometri de autostradă, sectoarele 1 şi 5, iar până în primăvară vor fi anunţaţi câştigătorii.
Pentru celelalte porţiuni s-au cerut studii suplimentare, din cauza traseului dificil. Întreaga autostradă va măsura 123 de kilometri.
Specialiştii atrag atentia ca autostrada va trece prin zone cu potential de instabilitate. Conform acordului de mediu, au fost identificate 51 de astfel de zone unde vor fi montate garduri din oţel ranforsat înalte de 3 metri.
Drumul dintre Sibiu şi Piteşti va oferi şi peisaje superbe care vor putea fi admirate din 8 spaţii de servicii.
Potrivit acordului de Mediu autostrada va consuma resurse uriase 2 milioane metri cubi de beton un milion tone otel si peste 2 milioane tone de ciment. De asemenea, se vor folosi 4 tipuri de explozibili pentru dislocarea rocilor de pe traseul viitoarei autostrazi
Pentru construcția autostrăzii, e nevoie de demolarea a 77 de case, 55 de anexe gospodărești și cinci hale. Proiectul va costa peste 3 miliarde de euro.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰