Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Călătoria cu trenul a devenit sport extrem pentru români. Două locomotive au luat foc, sute de oameni au fost în pericol: trenurile au peste 60 de ani vechime

A fost din nou haos pe calea ferată! Două locomotive au luat ieri foc, iar sute de oameni au văzut moartea cu ochii. Ambele trenuri mergeau spre Timişoara când au izbucnit flăcările. Din fericire, pasagerii nu au fost răniţi. Mecanicii se plâng că îşi riscă vieţile în garniturile vechi de peste şase decenii, iar sindicaliştii acuză conducerea CFR că le recondiţionează de ochii lumii deşi ar trebui duse la fier vechi.

de Redactia Observator

la 24.08.2021 , 08:34

Încă nu se luminase de ziuă când a început să ardă locomotiva trenului care face legătura între Arad şi Timişoara. Garnitura cu 30 de navetişti plecase din Arad şi nu mai avea mult până la Şag, următoarea haltă. Călătorii au simţit fumul înecăcios şi apoi au văzut şi flăcările. Din fericire, focul nu a apucat să se extindă la cele două vagoane. Mecanicul a reuşit să le desprindă rapid şi toţi călătorii au scăpat nevătămaţi. Bărbatului i s-a făcut apoi rău și a avut nevoie de îngrijiri medicale.

Locomotiva a rămas pe loc, înghiţită de flăcările tot mai mari, alimentate de cei 27.000 de volţi ai reţelei de înaltă tensiune. "În momentul sosirii echipajelor de intervenţie, un echipaj al detaşamentului Arad şi două ale serviciilor voluntare Vinga şi Sagu, incendiul se manifesta violent la partea din faţă a locomotivei", a declarat George Pleşca, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului pentru Situații de Urgență Arad.

Abia după ce a fost decuplată de la curent au putut interveni pompierii, care s-au luptat cu focul mai bine de patru ore. Incendiul a pornit de la un scurtcircuit, în condiţiile în care ultima revizie generală fusese făcută în 2010. Angajaţii sunt conştienţi de pericolul cu care se confruntă zi de zi, alături de călători.

Vezi și

Locomotivele, mai vechi de jumătate de secol

Pe acelaşi subiect

În mizerie, căldura şi în garnituri extrem de vechi. Aşa circula navetiştii în judeţul Timiş, iar astfel de trenuri se găsesc în toată ţara. De multe ori constituie un real pericol. "De peste 40 de ani e vechimea medie la locomotivele CFR Călători. Din 2011, adică de 10 ani, nu s-a mai investit absolut nimic în locomotive, automotoare şi rame electrice. Practic, vedem acum că în fiecare zi se defectează câte o locomotivă sau ia foc", a declarat Rodrigo Maxim, de la Sindicatul CFR.

Traficul feroviar a fost dat peste cap. Rapidul Viena - Bucuresti a rămas chiar în câmp. Nici după trei ore nu plecase trenul. Pasagerii au fost furioşi pentru că nimeni nu le-a adus o sticlă cu apă. Supărat ca stă de ore bune în camp, unul dintre călători s-a cocoţat pe vagon.  

Trenul plecat duminică seară din Viena ar fi trebuit să ajungă la Bucureşti luni, în jurul orei 17. Nu şi-a respectat graficul şi nici alte garnituri, care au ajuns la destinaţie cu întârzieri chiar şi de 300 de minute. În jurul orei 17, şi locomotiva trenulului care plecase duminică noapte de la Iași, cu destinația Timișoara, a luat foc în halta Valea Drăganului, la 80 de kilometri de Oradea. Și-n timp ce pompierii se chinuiau să stingă flăcările, călătorii au coborât din vagoane și s-au așezat pe iarbă. Trenul a ajuns abia azi-noapte în Timişoara, spre disperarea pasagerilor. Oamenii au plecat supăraţi spre case, conştienţi că nu vor avea prea curând parte de un "drum bun", aşa cum urează, înainte de fiecare călătorie, CFR-ul.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Întrebarea zilei
Sunteţi de acord ca elevii să fie privaţi de telefoane în timpul orelor?
Observator » Evenimente » Călătoria cu trenul a devenit sport extrem pentru români. Două locomotive au luat foc, sute de oameni au fost în pericol: trenurile au peste 60 de ani vechime