Antena Meniu Search
x

Video Calea ferată licitată de statul român pentru 90.000 de euro. Foştii angajaţi, nemulţumiţi de preţul licitaţiei: "Le dă lumea în cap"

Ce nu au furat hoţii, vinde statul la licitaţie. Rămăşiţele industriei miniere din Valea Jiului ajung la fier vechi. Calea ferată dintre Lupeni şi Uricani şi patru poduri s-au vândut la licitaţie cu 90 de mii de euro. Prea puţin, cred oamenii care au lucrat în minele de cărbune. Linia nu mai este folosită de ani buni şi acum urmează să fie demontată. 

de Redactia Observator

la 22.02.2024, 09:06

Vezi și

Circa şase kilometri de cale ferată şi patru poduri s-au vândut la licitaţie. De multă vreme, n-au mai trecut prin Lupeni vagoanele cu cărbune. Calea ferată a rămas în paragină alături de alte ruine care mai amintesc că, în Vale, cărbunele a fost aur, dar vremurile bune au apus.

Diana Speretoiu, reporter Observator: Deşi nu pare, prin acest mărăciniş, trece calea ferată. În 1989, pe căile ferate din oraşele miniere au fost transportate peste 11 milioane de tone de cărbune, dar, odată ce minele au fost închise, şi de linia cărbunelui s-a ales praful.

Fost angajat CFR: Dacă nu mai circulă, nu mai transportă nimic, pentru ce să o ţină?

Prea puţini bani, spun foştii mineri

Pe acelaşi subiect

Calea ferată a fost adjudecată şi va fi dezmembrată. 91 de mii de euro a oferit o firmă din Târgu Jiu pentru toate aceste bunuri. Bani puţini, spun cei care au lucrat în mine ori la Căile Ferate.

Bărbat: Mi se pare foarte puţin, pentru că un metru de şină are 40 de kile şi o şină are vreo 17-18 metri. E foarte puţin 90 de mii de euro, chiar dacă ar fi fierul 80 de bani şi tot e puţin.

Bărbat: Nu suntem de acord să se vândă calea ferată. De la Lupeni până la Uricani, cum să vinzi calea ferată? şi pe 90 de mii de mii de euro, e un preţ de nimic. Să nu se apuce să vină să dezmembreze, că nu-i lasă lumea, le dă lumea în cap.

Nici trenurile de călători nu mai circulă între Petroşani şi Lupeni, pentru că oamenii preferă maşinile. Pe această linie erau promise pe vremea comuniştilor trenurile zăpezii care să aducă turiştii la munte. Planurile au rămas pe hârtie.

Ultima cursă între Petroşani şi Lupeni a fost în 2017

Diana Speretoiu, reporter Observator: Suntem în valea... gărilor pustii. în 2017, a trecut pe aici, prin Lupeni, ultimul tren de călători. Din cele şase oraşe din Valea Jiului, acum doar în Petroşani mai opresc trenurile.

Calea ferată industrială i-a aparţinut Complexului Energetic Hunedoara care este la un pas de faliment. Şi tot ce i-a mai rămas în patrimoniu va fi vândut.

Emil Gros, lichidator judiciar: Este vorba de o cale ferată industrială, care este proprietatea Complexului Energetic Hunedoara. Este o cale ferată pe care nu s-a mai circulat de multă vreme. O parte din aceasta a şi fost sustrasă. Există plângeri făcute de conducerea societăţii.

În locul Complexului Hunedoara a fost deschis altul: Complexul Energetic Valea Jiului, care a preluat aproape toate activele vechii companii, dar şi puţinii salariaţi care mai lucrează în minele din Hunedoara.

Ți-a plăcut acest articol?

Like | 19 voturi
Întrebarea zilei

Propunere: plimbările cu bicicleta în pădure, doar cu acordul proprietarului pădurii. Sunteţi de acord?

Observator » Evenimente » Calea ferată licitată de statul român pentru 90.000 de euro. Foştii angajaţi, nemulţumiţi de preţul licitaţiei: "Le dă lumea în cap"