Video Centura de Sud a Craiovei, proiectul care bate pasul pe loc de 2 ani. Locuitorii, exasperați: "La noi în țară ce nu tergiversează?"
Lucrările la Centura de Sud a Craiovei sunt departe de a se termina. Deşi proiectul trebuia finalizat încă de acum 2 ani, în aceste momente stadiul lucrărilor este de 80%. Constructorii spun că au întâmpinat mai multe probleme tehnice. Dacă situaţia nu se va rezolva, autorităţile iau în calcul rezilierea contractului.
Promisiuni, speranţe şi un proiect pentru Centura de Sud a Craiovei care stă pe loc. Au trecut doi ani de când drumul trebuia finalizat. Contractul pentru construcția acestui tronson de 10 km a fost semnat în ianuarie 2022.
Centura de ocolire este un proiect crucial pentru fluidizarea traficului în zonă. Drumul va face legătura între trei artere naționale importante: București-Craiova-Timișoara, Craiova-Bechet și Craiova-Calafat.
Acum, pe şantier, câţiva muncitori se luptă să ducă la bun sfârşit proiectul de infrastructură.
"Prima soluție a acestei subtraversări nu a dat rezultate, astfel că a trebuit refăcut proiectul pentru a se executa această lucrare. Am avut niște rețele de utilități descoperite în timpul execuției, cum ar fi: canalizarea din zona DN 55, avem rețele de curent. Au fost 8 puncte de energie electrică care au trebuit relocate. Am trecut de procentul de 80%, stadiul fizic de execuție al acestui proiect", a spus Cristian Tudor, purtător de cuvânt DRDP Craiova.
- Un tânăr de 17 ani din Alba a furat mașina părinților și a făcut accident în timp ce fugea de polițiști
- Razie de amploare în Ilfov. Dosare penale, 90 de amenzi şi maşini lăsate fără plăcuţe de înmatriculare
- Pană de curent în Gara de Nord. Circulaţia mai multor trenuri, afectată: linia de contact a căzut pe o locomotivă
- O maşină a ars ca o torţă pe o stradă din Brăila. În doar câteva minute, vehiculul a fost înghiţit de...
- "Luptăm pentru democraţie, am venit pentru a nu părăsi Europa". 10.000 de oameni în Piaţa Victoriei, la Euro...
Întârzierile au fost cauzate de mai multe probleme tehnice și administrative
Potrivit autorităților, întârzierile au fost cauzate de mai multe probleme tehnice și administrative, în special legate de relocarea utilităților aflate pe traseul centurii.
Cristoinea Ştefan, coordonatorul proiectului, a explicat că: "La faza inițială nu au fost prevăzute proiecte tehnice pentru această relocare de utilitate și a trebuie să preluăm noi. Au fost în jur de 7 puncte critice cu privire la utilități. Cea mai afectată a fost acea linie de înaltă tensiune. Termenul este în jur de 2-3, relocarea liniei plus încă 6 luni fazele de execuție".
Locuitorii din Craiova rămân sceptici, temându-se că vor mai trece luni bune până când noua centură va deveni complet funcțională.:
"Ne-ar ajuta enorm pentru cei care tranzitează Craiova către București" / "Se stă foarte mult în trafic, este o pierdere foarte mare. Probabil că va mai dura, lucru care ne afectează în continuare" / "Ne-am obișnuit. La noi în țară ce nu tergiversează? Ce e bun tergiversează. Nu ar mai veni atata aglomerație".
Ce spun autorităţile
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, se gândeşte acum la rezilierea contractului.
"Într-o proporţie foarte mare probabil vom rezilia contractul acolo. Am încercat de fiecare dată să găsesc soluţii să meargă un contract înainte, dar nici nu am ezitări, dacă acel contract se opreşte, să fac rezilieri", a declarat Grindeanu.
Contractul include şi construcția a două parcări, două pasaje peste calea ferată, un pod peste canalul de ape uzate, două intersecții giratorii și o bretea de acces pentru legătura cu DN 6.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰