Video Circulaţia tramvaiului 5, amânată. Lucrările liniei corporatiştilor sunt gata în proporţie de 75%, iar Primăria Capitalei anunţă că aşteaptă acum fonduri europene
Veşti proaste pentru bucureşteni! Primăria Capitalei nu mai are bani pentru reabilitarea "liniei corporatiştilor" din nordul oraşului şi aşteaptă acum fonduri europene. În lipsa lor, şantierul s-ar putea bloca din nou, aşa cum s-a întâmplat şi în vară. Constructorul spune că, până la final de an, are nevoie de aproape jumătate din valoarea totală a lucrărilor pentru a cumpăra materiale noi.
Lucrările la modernizarea liniei tramvaiului 5 sunt gata în proporţie de 75%. Lipsa banilor ar putea opri însă şantierul.
Din cele 140 de milioane de lei cât costă întreg proiectul, primăria capitalei a achitat până acum doar 40 de milioane, adică a reuşit să acopere datoriile acumulate pentru lucrările efectuate până la finalul lunii iulie. Constructorul a anunţat că mai are nevoie de încă 60 de milioane de lei pana la finalul acestui an, astfel încât şantierul să fie gata la timp.
Circulaţia tramvaiului 5, amânată
"Acum sunt materialele cele mai scumpe şi toate sunt aduse din afară. Şina din Polonia, reţeaua electrică din Italia, din Austria chiturile de sudură. De exemplu, acum am dus o factură de 18 milioane de lei, săptămâna viitoare încă una de 20 şi ceva şi tot aşa. Pun problema banilor şi aici domn primar se face vinovat dacă nu termin", a declarat Marin Mândrilă, directorul firmei de construcţii.
- Capitala, împânzită de stâlpi puşi cu susul în jos, strâmbi sau proptiţi cu lemne şubrede. Reacția...
- Momentul deraierii unui tramvai în Piaţa Traian din Timişoara. Garnitura a sărit de pe şine, iar o parte a ajuns...
- Explicația muncitorilor care au montat cu susul în jos stâlpul căzut peste un tramvai în Capitală: "Păi ca să...
"Şansa noastră, pana ajungem să intram în bugetul pe 2025, sunt acele cheltuieli pe care le-am făcut pe fonduri europene. Deaia presiunea noastră e pe ministere ca să ne dea. 200 de milioane lei ne ajută ca să terminăm", a declarat Nicuşor Dan.
Şantierul se întinde pe mai bine de 4 kilometri, între şoseaua Ştefan cel Mare şi podul Băneasa. Mai trebuie construite staţiile, montate gardurile de protecţie şi firele de curent. Constructorul aşteaptă acum avize de defrişare pentru supralărgirea peroanelor. În multe zone, încă se mai montează noile şine iar utilajele blochează benzile de circulaţie.
"E jale, nu se vede? Acolo în spatele nostru banda e ocupată de o macara, trebuie să stăm acolo să aşteptăm să-şi facă treaba". "E nasol. Ar trebui să fie câteodată şi poliţie să dirijeze". "Încurcă puţin dar cred că o să se termine în curând", spun bucureştenii.
Lucrările liniei corporatiştilor sunt gata în proporţie de 75%
"Au curs o grămadă de petitii pentru acest tronson. Au fost petiţii la nivel de poluare fonică, pe parte de blocaje în intersecţie. Au fost zone care nu au avut iluminat pe perioada nopţii pentru că se monta iluminatul provizoriu pe timp de şantier", a declarat Cătălin Aflat, director de investiţii Primăria Capitalei.
12.000 de călători mergeau zilnic cu tramvaiul 5. Acum circulă cu liniile navetă de autobuz.
"Orice se construieşte trebuie prima dată să fie un deranj, trebuie să suportăm ca să fie mai târziu puţin mai bine", a declarat un pieton.
Primăria Capitalei are proiecte pentru schimbarea a încă 50 de kilometri de linie de tramvai. În total sunt 12 loturi iar pentru unele s-au emis deja autorizaţiile de construire doar că municipalitatea nu are bani pentru a deschide şantiere. Administraţia locală vrea să cumpere şi 250 de tramvaie noi.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰