Video Cum arată interiorul primului tren cumpărat de România în ultimii 20 de ani. Locomotiva are 351 de locuri şi o zonă de bar
O locomotivă roşie ca focul, poate îi surâde norocul. Primul tren cumpărat de România după Revoluţie a ajuns aseară în ţară, pe la vama Curtici, din județul Arad. Produsă în Polonia, garnitura a făcut 3 zile până la noi, iar săptămâna viitoare va poposi în Capitală. CFR promite că alte 36 de trenuri noi ar urma să fie puse în circulaţie anul viitor.
Pe o ploaie torenţială, primul tren achiziţionat de România în ultimii 30 de ani a ajuns în ţară. Câțiva pasageri au așteptat cu orele pe peron ca să vadă minunea.
Locomotiva a ajuns în România cu o oră întârziere
Alin are 13 ani și se visează mecanic de locomotivă. Străbate ţara în lung şi lat ca să vadă diferite garnituri. A fost primul venit în gara de la frontiera cu Ungaria.
Alin Coșer: E o ramă, nu am mai vazut în viaţa mea o ramă și e adus din Polonia şi o să fie un tren foarte special pentru noi.
- Primul tren electric produs de Alstom pentru România a ajuns în ţară. Va circula pe ruta Bucureşti - Constanţa
- Ucraina a aruncat în aer două trenuri ruseşti. Kievul vrea să scoată din funcţiune principala cale ferată...
- Primul tren cumpărat de România, în ultimele două decenii, urmează să ajungă în ţară. Când va fi pus în...
Iulia Pop – reporter Observator: I-ai urmărit întregul traseu?
Alin Coșer: Da. Nu chiar de când a plecat, dar de când a ajuns în Ungaria, de atunci.
Cu o oră mai tarziu decât era estimat, trenul fabricat în Polonia îşi face intrarea.
Iulia Pop – reporter Observator: Primul tren electric inter-regional cumpărat de România în ultimii 20 de ani intra în ţară pe la frontiera feroviară din vest. Garnitura mult aşteptată este prima dintr-un lot de 37.
Imadiat, garnitura nouă, care a venit tractată a fost inspectată de firma ce a operat transportul, de Poliţia de frontieră și de reprezentanţii fabricii din Polonia.
Chiar şi pentru angajaţii CFR, un tren nou este o raritate
Mecanic CFR: De când n-am mai văzut un tren nou? Din 1995, de când a ieşit 2190 de la UVA.
Trenul va ajunge la Bucureşti în data de 5 decembrie. După o serie de teste statice şi dinamice, va intra în reţeaua feroviară publică. Trebuie obligatoriu pus în circulaţie până pe 31 decembrie, anul acesta, ca să nu se piardă fondurile europene, 70 de milioane de euro.
Schema de vopsire pentru noile trenuri Alstom Coradia a fost aleasă astfel încât pe garnitură să apară o imagine stilizată a Coloanei Infinitului, relizată de Constantin Brâncuși. Potrivit Autorităţii pentru Reforma Feroviară, după testare şi autorizare, trenul va circula pe ruta Bucureşti-Constanţa.
Trenul ar putea prinde o viteză de 160 km/ oră
Bărbat: Potrivit pentru infrastructura actuală? Ar fi cazul! Degeaba facem infrastructura, dacă nu avem vagoane sau locomotive.
Pe zi, trenul nou îşi dezvăluie interiorul. Scaune roşii şi albastre, design simplu, dar modern, garnitura va fi, cu siguranță apreciată de călători. Dacă infrastructura permite, trenul poate prinde o viteză de 160 km/ oră. Are 351 de locuri la clasa I şi clasa a II-a şi o zonă de bar. Alte 36 de trenuri noi vor intra în circulaţie pe parcursul anului viitor.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰