Video Primul tren cumpărat de România, în ultimele două decenii, urmează să ajungă în ţară. Când va fi pus în circulaţie
Primul tren nou cumpărat de România, în ultimii 20 de ani, a plecat astăzi din fabrica din Polonia şi va intra în ţară sâmbătă seara. Trenul va începe să circule, cel mai devreme, peste două luni, timp în care va fi supusă testelor de siguranţă. Prima rută pe care merge va fi Bucureşti - Constanţa.
România a cumpărat 37 de astfel de trenuri Alstom cu două miliarde şi jumătate de lei.
"Echipa ARF, împreună cu reprezentanţii supervizorului Egis Rail, au putut semna acceptanţa ramei RE-IR1 ARF şi aceasta este gata de plecare spre România. Trenul este programat să ajungă în staţia Curtici pe data de 2 decembrie 2023, la ora 20:00", a declarat, marţi seara, pentru AGERPRES, preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară, Ştefan Roşeanu.
El a precizat că trenul va ajunge în România tractat feroviar, iar din Curtici va pleca spre Bucureşti pe 4 decembrie, după finalizarea procedurilor de vămuire şi autorizarea de a circula temporar.
Ce rute va urma noul tren
- Maşină spulberată de două trenuri, după ce şoferul nu a oprit la trecerea de cale ferată. Printre victime şi...
- Iarna aprigă a dat peste cap traficul feroviar. În Capitală, trenurile au ajuns chiar şi cu 400 de minute...
- Un tren cu 130 de oameni a rămas blocat în Brăila. Pasagerii îndură frigul, după ce un fir de tensiune s-a...
"Testarea începe din 6 decembrie la Bucureşti şi la Făurei şi pe reţeaua publică, pentru că trebuie să parcurgă 10.000 de kilometri", a precizat Roşeanu.
Cele 37 de rame electrice inter-regionale (RE-IR1) sunt produse de Alstom Ferroviaria SpA la fabrica de la Katowice (Polonia) şi vor conecta Capitala cu principalele centre urbane ale ţării. De asemenea, vor facilita şi conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilităţii, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătăţirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată, scrie Agerpres.
Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt: Bucureşti Nord - Constanţa, Bucureşti Nord - Braşov - Arad - Timişoara, Bucureşti Nord - Braşov - Cluj, Bucureşti Nord - Braşov - Deda - Cluj, Bucureşti Nord - Braşov, Bucureşti Nord - Iaşi, Bucureşti Nord - Suceava, Bucureşti Nord - Galaţi, Bucureşti-Nord - Craiova - Târgu Jiu - Petroşani - Simeria, Bucureşti Nord - Craiova - Timişoara - Arad, Cluj - Timişoara, Cluj - Suceava - Iaşi.
Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un total de 2.421.771.878 lei, fără TVA.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰