Video După două decenii de încercări, Gara de Nord din Timișoara va fi modernizată. Când ar trebui să se termine lucrările
După aproape două decenii de eșecuri birocratice, Gara de Nord din Timișoara intră în reabilitare. Cea mai importantă poartă feroviară a vestului s-a degradat constant și a devenit refugiu pentru oameni ai străzii sau migranți. Investiţia se ridică la 24 de milioane de lei.
Aşa va arăta anul viitor Gara de Nord din Timişoara, dacă totul va merge strună. Deşi ar fi trebuit să fie deja gata acum când oraşul este Capitala Europeană a Culturii, modernizarea a fost blocată. Autorităţile locale au cerut schimbarea proiectului. Un ping-pong birocratic, care a întarziat începerea lucrărilor.
Iulia Pop, reporter Observator: "Peisajul dezolant din cea mai mare poartă feroviară din partea de vest a ţării ar putea dispărea. Constructorul a început aici organizarea de şantier. Un constructor desemnat încă din anul 2020, când a fost semnat contractul şi asigurată finanţarea. În toţi aceşti ani însă, valoarea totală a proiectului a crescut de la 20 de milioane de lei, la peste 24 de milioane de lei."
Cum urmează să fie făcută modernizarea?
Constructorul care a câştigat licitaţia trebuie să refacă faţada gării, să modernizeze interiorul și intrările în clădire. Vor fi făcute reparaţii la platforme si înlocuit iluminatul. Piaţeta de lângă gară va fi modernizată şi va apărea inclusiv o fântână arteziană.
- Timişoara, capitala europeană a Culturii. Peste 130 de evenimente, pregătite doar în acest weekend: sunt...
- Timișoara, Capitala Europeană a Culturii. Organizatorii anunță un weekend cât un an: 130 de evenimente și...
- Poduri, în pericol să cadă, la Timişoara. O pasarelă e atât de deteriorată încat nu poate fi reparată
Ștefan Țucu, șeful Diviziei de Investiții a CFR Timișoara: "În principal se vor executa lucrări de reabilitare a turturor teraselor, termoizolarea şi reparaţii în totalitatea hidroizolaţilor pe cele şase corpuri de clădire."
Pardoseala Peronului Unu va fi refacută cu plăci de granit rezistente la trafic intens. Va fi montat un sistem de delimitare cu plăci denivelate pentru nevăzători şi montată o instalaţie de panouri fotovoltaice. De la prima încercare de modernizarea a Garii de Nord din Timişoara au trecut aproape 20 de ani.
Ștefan Țucu, șeful Diviziei de Investiții a CFR Timișoara: "Dacă e să vorbim de vechile proiecte care au fost încercate în 2001, 2004, 2005 s-au început, s-au demarat şi apoi ne-a părăsit constructorul."
"Sunt.. vai și amar ce e în gările noastre."
N-ai unde să stai, dacă stai după tren trebuie să stai acolo afară, e frig."
Lucrările ar trebui terminate până în vara anului viitor.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰