Video EXPERIMENT. Cât ne costă drumul până în Grecia cu o maşină electrică faţă de una pe benzină
Vine vacanţa, iar românii care pleacă în Grecia se întreabă tot mai des dacă maşina electrică este o soluţie pentru drumul lung. Cei care au vehicule verzi se gândesc la varianta asta pentru că este mai ieftină, iar staţiile de încărcare s-au înmulţit. Specialiştii auto dau verdictul - dacă nu mergi cu viteza şi ai răbdare, ajungi şi în Grecia.
Octavian Iutiş conduce o maşină electrică de peste patru ani şi a făcut cu ea mai multe concedii în străinătate. Cel mai recent a fost la ski în Bulgaria, iarna trecută. Cu câteva luni înainte se bucurase de o vacanţă la Salonic cu familia. Până în Grecia, a făcut două opriri în Bulgaria, pentru reîncărcare, într-o parcare şi la un fast-food, unde a şi mâncat. Aproape trei sferturi de oră în total, spune el.
Cât ne costă drumul până în Grecia cu o maşină electrică faţă de una pe benzină
Octavian Iutiş: Timpul pe care l-am petrecut pur şi simplu în acele două pauze, a fost un timp în care nu am aşteptat, pentru că am avut alte necesităţi. La masă s-a stat mai mult decât a durat încărcarea maşinii la supercharger. Există staţii, există forumuri unde găseşti informaţii despre toate aplicaţiile pe care le poţi utiliza. N-am întâmpinat niciodată probleme.
Pe grupurile de călătorii de pe reţelele sociale, românii îşi împărtăşesc experienţele despre vacanţele în Grecia cu maşina electrică. Mulţi încă stau pe gânduri, dar specialiştii auto îi încurajează să încerce călătoriile lungi cu vehicule eco.
- Cum arată noul Volvo EX30. Preţul de pornire pentru cel mai mic SUV electric lansat de compania auto
- Povestea primei Dacii electrice, inventată în anii '70. Americanii au fost fascinaţi: NASA a luat-o în teste,...
- Maşina electrică care parcurge aproximativ 400 de kilometri cu o singură încărcare. Automobilul de peste...
Ciprian Cherciu, spcialist energie auto: Este o temere legată de aerul condiţionat. Dacă este să facem o comparaţie între consumul maşinii şi puterea aerului condiţionat, ajungem undeva la un consum de 10% din autonomie. Pentru drumurile mai lungi, de 1.000 de kilometri, cu o maşină pe combustie poţi să ajungi mai repede la destinaţie cu o singură condiţie: să nu faci nicio oprire.
Acum că am aflat că nu există o diferenţă de timp semnificativă, cât ne costă, totuşi, o călătorie până în Grecia?
Ingrid Tîrziu, reporter Observator: Dacă pornim la drum cu o maşină pe care o alimentăm cu benzină în stil clasic, vom cheltui aproximativ 800 de lei pe un drum Bucureşti-Kavala dus-întors. Iar dacă plecăm cu maşina electrică, o încărcare ne costă aproximativ 30 de lei pe suta de kilometri. La un calcul simplu, acelaşi drum Bucureşti-Kavala şi retur ne costă aproximativ 350 de lei, adică la jumătate de preţ.
Bulgaria are mai multe staţii de încărcare pentru maşini electrice decât ţara noastră. În medie, două la suta de kilometri, dublu faţă de România. Grecii stau, însă, şi mai rău decât noi. Poţi să mergi şi o mie de kilometri până să găseşti o staţie de încărcare.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰