Femeia ucisă pe trotineta electrică de o mașină, în Constanța, nu avea elemente de semnalizare
Trotinetele electrice fac prima victimă. O femeie din Constanţa, care mergea pe un astfel de vehicul, a fost ucisă de o maşină. Se afla pe un drum în întuneric, fără să aibă vreun element de semnalizare.
Trotinetele electrice fac prima victimă. O femeie din Constanţa, care mergea pe un astfel de vehicul, a fost ucisă de o maşină. Se afla pe un drum în întuneric, fără să aibă vreun element de semnalizare. Accidentul ridică din nou problema trotinetelor electrice care nu sunt reglementate. În lipsa unor reguli, poliţiştii vorbesc despre un impact între o maşină şi un pieton, deşi femeia conducea un vehicul care poate atinge şi 40 de kilometri pe oră.
Impactul a fost atât de puternic încât femeia de pe trotinetă nu a avut nicio şansă. Era ora trei dimineaţa când şoferul de 27 de ani a spulberat-o, pe drumul naţional care leagă localităţile Sitorman şi Lumina. Victima era pe o trotinetă electrică, fără niciun element de semnalizare.
Cum vehiculele nu sunt reglementate în Codul Rutier, poliţiştii nu ştiu cum să ancheteze astfel de cazuri. Pentru moment, vorbesc despre femeia de pe trotinetă ca despre un simplu pieton.
- Azil al groazei, descoperit în Bacău de ANPC. Zeci de bătrâni primeau mâncare expirată de luni de zile
- Un minor de 15 ani s-a urcat la volanul unei maşini şi a provocat un accident grav, în Constanţa. A fost găsit...
- Rezultate LOTO 6/49 duminică 16 februarie 2025, ora 18:50. Numerele câştigătoare la loto azi
- Eurostat: România este codaşa Uniunii Europene la educaţia digitală. Care sunt cauzele
- Cutremur azi în România. Un seism de 3,6 pe scara Richter s-a produs în Vrancea
Şoferii de autoturisme se plâng de atitudinea în trafic a unor posesori de trotinete electrice.
În Parlament, există un proiect de lege care stabileşte cine şi mai ales cum are dreptul să circule cu trotinetele electrice. Dezbaterile vor începe abia la toamnă. Dacă va fi adoptată, legea ar permite circulaţia acestora doar pe carosabil, pentru că nu avem suficiente piste pe trotuare, acolo unde riscurile ar fi mai mici. Cei care nu respectă regulile, ar putea fi amendaţi la fel ca bicicliştii. Din proiect lipseste însă o prevedere importantă.
Trotinetele care ating o viteză de 40 de kilometri pe oră ar trebui încadrate, conform codului rutier, în rândul vehiculelor, deci, conducătorii ar trebui să aibă permis.
În lipsa unor reglementări clare nu ne rămâne decât să conştientizăm pericolul la care ne expunem când ieşim cu trotineta electrică în trafic. În primul rând ar trebui să ne luăm toate măsurile de protecţie cum ar fi o cască, genunchiere sau cotiere, apoi este obligatoriu să respectăm regulile de circulaţie la fel ca toţi participanţii la trafic.
Pe timp de noapte trotineta trebuie să fie prevăzută cu semnale luminoase, iar cel care o conduce să poarte vestă reflectorizantă.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰