Antena Meniu Search
x

Video Filmul de coşmar al unei călătorii cu trenul vara, pe caniculă: întârzieri pe bandă rulantă. "Veniţi înăuntru, să vedeţi cuptor"

Călătoria cu trenul în sezonul cald a devenit un coşmar. Locomotivele iau foc sau se defectează, instalaţiile de aer condiţionat nefuncţionale transformă garniturile în saune, iar restricţiile de viteză se traduc în întârzieri de sute de minute. Vara e abia la început, iar luna aceasta au fost raportate incidente feroviare aproape în fiecare zi.  

Florentina Lazăr
de Florentina Lazăr

la 29.06.2024 , 20:00

Un incendiu a izbucnit astăzi la locomotiva unui tren de călători care circula pe ruta Oradea – Mangalia. Pompierii care au ajuns la faţa locului i-au evacuat cei 120 de pasageri din vagoane. "O ars o locomotivă şi stăm aici de vreo 40 de minute. Încă 40 de minute (n.r. mai stau pe loc). A ieşit fum negru", povesteşte un pasager.

Drum de coşmar cu trenurile CFR

Oamenii stăteau în vagoanele încinse de aproape o zi. "Ia uitaţi-vă, de ieri de la ora 5 sunt în tren. De 20 de ore, e posibil aşa ceva? Unde este domnul Grindeanu? Veniţi înăuntru, să vedeţi cuptor", spune un pasager.

Vezi și

O altă locomotivă s-a defectat la Lugoj, pe ruta Timişoara Nord - Iaşi. Trenul a ajuns la destinaţie cu întârziere de 5 ore. Multe dintre locomotivele CFR Călători sunt vechi de mai bine de 50 şi plinde de rugină, aşa cum este şi aceasta. Nu este de mirare că se defectează frecvent, iau foc, iar oamenii sunt nevoiţi să aştepte zeci de minute în câmp.

Pe acelaşi subiect

"Peste tot, în toate ţările din Uniunea Europeană, aceste locomotive şi trenuri sunt pe la muzeu pe undeva", spune Rodrigo Maxim, lider sindicat CFR. Nici în Gara de Nord din Capitală nu au lipsit azi întârzierile. Trenul Iaşi - Bucureşti trebuia să ajungă aici în Gara de Nord în urmă cu 30 de minute. Nu a ajuns încă. Pe ruta Viena - Bucureşti întârzierea este mai mare, peste 50 de minute.

Trenurile circulă în medie cu 45 km/h

Trenurile circulă în medie cu 45 km/h pe căile ferate din ţară, în timp ce în alte state ale Uniunii Europene viteza ajunge şi la 400 km/h. Iar condiţiile din vagoane sunt tot de anii '90, deşi tarifele au crescut cu 8,8% la 1 aprilie. "Să avem măcar bani de piese de schimb, pe lângă locomotivele vechi, în momentul în care se defectează instalţiile de aer condiţionat nu avem piesele necesare pentru asigurarea unui confort cât de cât", spune Rodrigo Maxim, lider sindicat CFR.

Autorităţile promit 37 de trenuri noi în valoare de 370 milioane de euro. "Începând cu iarna aceasta, ele urmează să fie puse în circulaţie şi pe tot parcursul anului 2025 până prin octombrie anul viitor ar trebui ca toate 37 de trenuri sa fie în circulaţie pe magistralele electrificate ale României", a precizat Ştefan Roşeanu, preşedinte Autoritatea pentru Reformă Feroviară. Până atunci, însă, călătorii trebuie să se înarmeze cu răbdare. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like | 1 vot
Întrebarea zilei
Mergeţi în vacanţă pe litoralul românesc sau în străinătate?
Observator » Evenimente » Filmul de coşmar al unei călătorii cu trenul vara, pe caniculă: întârzieri pe bandă rulantă. "Veniţi înăuntru, să vedeţi cuptor"