Video Funcţionarii care vor fi obligaţi să rezolve dosarele în maxim 24 de ore de la depunere. Ce riscă dacă nu respectă directiva
Angajaţii primăriei din Iaşi nu mai pot lăsa pe mâine ce pot face azi. Toți funcţionarii sunt obligaţi printr-o directivă internă să trimită cererile în cel mult 24 de ore către birourile unde poate fi rezolvată problema. Cine nu respectă noile reguli poate plăti chiar cu locul de muncă. În timp ce edilii speră să reducă birocraţia, locuitorii sunt sceptici că vor scăpa curând de drumuri şi de sacii cu documente.
Cu o plasă încărcată cu hârtii, domnul Gheorghe a făcut cărare la primărie. Are nevoie de o simplă viză pentru micul magazin pe care îl deţine.
Gheorghe Muraru: Cred că durează o săptămână, cu siguranţă. Cred că în alte state nu există aşa ceva. Se aşteaptă mult, multă birocraţie, multe hârtii. În 30 de zile o să îmi iau viza.
Edilii au hotărât să schimbe foaia şi să-i oblige pe angajaţi să şteargă praful de pe muntele de dosare nerezolvate. Fiecare şef de departament este obligat să repartizeze cererile în ziua în care le primesc.
Clara Mihociu, reporter Observator: Scopul noilor reguli implementate pentru funcţionarii publici este acela de a reduce timpul de aşteptare pentru cetăţenii care ajung la Primărie în vederea soluţionării unor probleme. Astfel, cine avea de aşteptat pentru un document câteva săptămâni, de acum, ar putea să îl primească în câteva zile.
- Schema prin care o funcţionară de la Banca Transilvania a furat 1,3 milioane de lei din contul unei persoane decedate
- Un ceas de buzunar, un meniu şi o listă cu pasageri, vedetele unei licitaţii cu obiecte de pe Titanic. Cu ce sume...
- Gafa comisă de un angajat al Direcţiei de Permise pe cartea de identitate a unei maşini. Şoferul a postat...
Funcţionarii care trag de timp îşi pot pierde locul de muncă
Ionuţ Coşuşnicu, consilier registratură: Pe anumite segmente din primărie sunt blocaje şi atunci, într-adevăr, oamenii nemulţumiţi la noi se adresau şi erau sesizări.
Mihai Chirica, primar Iaşi: Prin şeful corpului de control şi prin şefa de la audit, săptămânal va verifica fiecare şef de compartiment în registratură dacă a repartizat documentele care au ajuns la departamentul respectiv şi dacă a îndeplinit această obligaţie.
Obişnuiţi cu lunile de aşteptare, locuitori nu sunt prea optimişti. La Primăria Iaşi se depun zilnic în jur de 300 de cereri.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰