Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Galerie foto de colecţie! Cum arătau reclamele la DACIA în anii '70

În 1966 ieşea pe poarta prima maşină autohtonă, cu Nicolae Ceauşescu la volan. Atunci, satisfăcea necesităţile tuturor românilor. În galeria foto de mai sus puteţi vedea câteva dintre reclamele Dacia din anii '70

de Redactia Observator

la 27.10.2015 , 11:19

În 1966 ieşea pe poarta prima maşină autohtonă, cu Nicolae Ceauşescu la volan. Atunci, satisfăcea necesităţile tuturor românilor. În galeria foto de mai sus puteţi vedea câteva dintre reclamele Dacia din anii '70

Dacia a fost gândită încă de la început ca un concept care, trebuia să se încadreze în tiparele comuniste, deci să nu fie un model prea pretenţios, dar care să fie modern şi să răspundă nevoilor populaţiei de atunci.

Însă conceperea unei maşini de concepţie 100% românească ar fi necesitat o investiţie mult prea mare pentru momentul respectiv, iar riscurile putea creşte semnificativ, motiv pentru care a fost aleasă varianta colaborării cu unul dintre marii producători auto de atunci.

Articolul continuă după reclamă

Au existat discuţii cu mai mulţi producători, România începând să se deschidă către Occident. Dacia 1100 putea fi la fel de bine, nu un model de concepţie franţuzească, ci o maşină derivată din Fiat sau chiar alte mărci europene. Totuşi relaţiile româno-franceze au avut prioritate.

Dacia 1300, berlină, a fost lansată cu ocazia paradei, pe 23 august 1969, la un an după modelul Dacia 1100 şi reprezenta autoturismul modern mult aşteptat.  Era bazată pe Renault 12 şi avea, asemenea modelului franţuzesc, un motor de 1289 cc şi 53 CP.

Dacia 1300 a avut mai multe variante, care au urmat în anii următori, precum: berlină (1969), break (1973), papuc Dacia 1302 (1975). Inclusiv Dacia 1100 a benficiat de un uşor facelift la partea frontală în 1970. Între 1968 - 1972 fuseseră deja produse 44.000 unităţi.

Dacia 1310 a fost lansată în 1979, fiind prezentată la Salonul Auto de la Bucureşti. Era prezentată ca un model complet nou, cu toate că la nivel estetic diferea doar la partea frontală şi la blocurile optice din spate faţă de Dacia 1300. Totuşi modelul a avut parte de câteva evoluţii, iar în 1987 era introdus motorul de 1397 cc, care dezvolta 62 CP.

Au mai urmat şi alte modele după Dacia 1310, chiar până în 2004, însă majoritatea au fost versiuni restilizate ale acestei maşini.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?
Observator » Evenimente » Galerie foto de colecţie! Cum arătau reclamele la DACIA în anii '70