Guvern: Persoana care nu primeşte bon fiscal să sune la Serviciul 112 sau să cheme ANAF
Persoana care nu primeşte bon fiscal şi nu i se restituie banii pentru un produs cumpărat dintr-un magazin ori nu este lăsată să plece din restaurant fără să achite consumaţia, tot fără bon, poate apela Serviciul 112 sau chema ANAF
Persoana care nu primeşte bon fiscal şi nu i se restituie banii pentru un produs cumpărat dintr-un magazin ori nu este lăsată să plece din restaurant fără să achite consumaţia, tot fără bon, poate apela Serviciul 112 sau chema ANAF
Purtătorul de cuvânt al Guvernului, Corneliu Calotă a precizat că nu ştie care ar trebui să fie procedura dacă bonul fiscal nu este acordat pentru o pâine, aceasta fiind o speţă "dificil de răspuns".
Introducerea Loteriei bonurilor fiscale a fost avizată, miercuri, de Guvern, cu un sistem de extragere lunară sau ocazională a bonurilor primite de cumpărători pentru produse/servicii în valoare cuprinsă între 1-999 lei, şi cu posibilitatea ca, din martie, un client să aibă dreptul să nu achite produsul selectat sau consumat dacă nu a primit bon fiscal de la comerciant.
"Începând cu 1 martie, în cazul refuzului agentului economic de a emite şi înmâna bon fiscal, cumpărătorul poate să nu achite bunul dobândit sau serviciul prestat, având în vedere că o tranzactie nefiscalizată nu reprezintă altceva decât o încălcare a legii. Aşadar, cumpărătorul poate păstra bunul fără să îl mai plătească în cazul unui refuz al agentului economic de a emite bon fiscal", a comunicat Ministerul Finanţelor.
Agenţii economici vor fi obligaţi să afişeze în locuri vizibile informaţii privind acest drept al clienţilor.
De asemenea, el a mai afirmat că persoanele în cauză pot suna şi la ANAF pentru a informa că nu au primit bon fiscal.
Prima extragere, ocazională, va fi organizată pe 13 aprilie, a doua zi de Paşte, cu un fond de premiere de 1 milion lei.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰