Iaht eșuat la Eforie după furtuna care a lovit pe litoral
Noapte tensionată pentru căpitanul unui iaht din Marea Neagră! Velierul de mici dimensiuni a eşuat între stabilopozii de la Eforie din cauza valurilor puternice. Însă, deşi iniţial ceruse ajutor prin radio autorităţilor navale, pilotul s-a răzgândit când vântul şi marea s-au mai calmat.
- Norul de praf saharian se menţine deasupra României. Ce efecte are. DETALII la Observator 17:00, la Antena 1
- Obuze, interceptoare, ATACMS şi 60 de consilieri militari. Ce conţine pachetul de ajutor militar de 1 mld $ al SUA pentru Ucraina
Noapte tensionată pentru căpitanul unui iaht din Marea Neagră! Velierul de mici dimensiuni a eşuat între stabilopozii de la Eforie din cauza valurilor puternice. Însă, deşi iniţial ceruse ajutor prin radio autorităţilor navale, pilotul s-a răzgândit când vântul şi marea s-au mai calmat. S-a baricadat în cabina iahtului şi a refuzat orice dialog cu cei de pe mal.
Valurile mari stârnite de vijelia care a măturat litoralul au împins ambarcaţiunea spre sud, iar când a ajuns la stabilopozi au ridicat-o ca pe o jucărie şi au înfipt-o între pietre. Se pare că nava s-a crăpat la impactul cu stâncile iar apa a început să pătrundă în cabină. Speriat, căpitanul a cerut disperat ajutor pe frecvenţele maritime, iar la faţa locului au fost trimişi salvatorii de la Agenţia de Salvare pe Mare. Numai că. surpriză! Proprietarul a refuzat ajutorul.
Centrul Maritim de Coordonare a solicitat ARSVOM prin scafandri si celelalte nave sa intervenim pentru a salva o persoana. Am ajuns aici. se pare ca domnul capitan sau ce este nu vrea sa colaboreze, a zis ca nu-l intereseaza, n-a anuntat pe nimeni.
Sâmbătă, la lumina zilei, cu siguranţă autorităţile portuare vor afla cu exactitate ce s-a întâmplat cu ambarcaţiunea.
Salvatorii cred ca apa a patruns in iaht si l-a scufundat putin cate putin, pana cand acesta a ajuns cu fundul pe niste stanci plate, care-l mentin totusi la suprafata. Însă, dacă vântul va creşte în intensitate, situaţia s-ar putea agrava.
Ca să poată fi scoasă de acolo, nava trebuie legată cu parâme groase şi trasă spre larg de o şalupă. Astfel de operaţiuni, în majoritatea cazurilor, avariază ambarcaţiunea şi mai mult. Iar nota de plată pentru operaţiunea de salvare este destul de scumpă.
Ți-a plăcut acest articol?
LikePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰