Video Imagini din satelit cu problemele din Piaţa Unirii. Reacţia lui Nicuşor Dan după ce Daniel Băluţă vrea să îl dea în judecată pentru aviz
Problemele planşeului din Piaţa Unirii se văd din satelit. Imaginile arată că zona se deteriorează rapid şi este plină de denivelari. Pe anumite porţiuni pământul s-a ridicat cu un centimetru, în altele s-a lăsat cu un centimetru. Enorm, spun specialiştii care recomandă reparaţii de urgenţă în zonă. Însă lucrările nu pot începe. Primăria sectorului 4 încă aşteaptă un aviz de la primăria generală. Edilul de Sector, Daniel Băluţă, a anunţat că îl va da în judecată pe Nicuşor Dan pentru că nu semnează documentul.
Piaţa Unirii este ca o bombă cu ceas. Un studiu recent făcut cu ajutorul unor sateliţi performanţi arată că structura care susţine toată piaţa este deformată pe mai multe porţiuni.
Problemele planşeului din Piaţa Unirii se văd din satelit
Imaginile obţinute prin satelit arată că Piaţa Unirii este una dintre cele mai periculoase zone din Capitală. Inginerii spun că inclusiv pe perioada lucrărilor de la planşeul Unirii va fi nevoie de măsuri suplimentare de siguranţă, astfel încât să nu apară probleme şi la cartierele învecinate.
Sateliţii COSMO-SkyMed au analizat întreaga zonă iar imaginile obţinute arată că cea mai periculoasă porţiune din piaţă este între parc şi magazinul Unirea. Problemele din subteran au făcut ca magazinul să se lase un centimetru pe o parte şi să se înalţe tot cu un centimetru pe partea cealaltă. Asta înseamnă că atât magazinul Unirea, dar şi alte clădiri din zonă au deja probleme grave de structură.
- Număr record de pasageri pe aeroporturile românești. Unde au zburat cel mai des românii
- Fosta atletă Felicia Ţilea Moldovan, vicecampioană mondială la aruncarea suliţei, a murit la 57 de ani
- Rețeta perfectă de mucenici. Care este ingredientul-vedetă care le oferă un plus de savoare anul acesta
- Îngrijitorii lui Chen Chen, "în stare de şoc" după moartea delfinului. Au rămas cu NiNi şi patru exemplare din...
- Meniuri pentru postul Paștelui. Cât costă un burger vegetarian sau o ciorbă de legume
"Tasările diferenţiale au indicat valori între + şi - 10 mm. Vorbim de un centimetru. E o tendinţă, adică nu se opreşte. Când apar tasările diferenţiale toată lumea trebuie să fie foarte, foarte atentă. Este un moment de criză, mai mic sau mai mare, în funcţie de viteza de deplasare. Zona Pieței Unirii trebuie monitorizată până când încep lucrările de consolidare. Este important să se facă imediat", explică Mariana Garștea, specialist monitorizare structurală și CEO al companiei care a realizat studiul din satelit.
Lucrările ar trebui realizate în regim de urgenţă
Toată Piaţa Unirii stă pe planşeul de beton turnat în anul 1940. Vechi de 80 de ani şi complet erodat de ape, platoul dirijează Dâmboviţa pe sub pământ până în peretele Pasajului rutier Unirii. De acolo, râul trece pe sub pasaj și iese din nou la suprafața lângă Magazinul Unirii. Construcţia din beton acoperă râul Dâmboviţa, pasajul rutier şi metroul pe o lungime de 360 de metri.
Doar că lucrările nu pot să înceapă. Primăria Sectorului 4 aşteaptă de aproape un an avizul comisiei tehnice de circulaţie de la primăria generală. Edilul de sector vrea să dea municipalitatea în judecată.
"Mi-a lăsat cu limbă de moarte că o să semneze până la sfârşitul lunii ianuarie autorizaţia de construire. Cred că a glumit, ca să vă traduc, practic a minţit. Având în vedere situaţia de urgenţă, vom solicita o ordonanţă președințială. Sper ca până luni să o putem depune în instanţă", a declarat Daniel Băluţă, primarul sectorului 4.
Primarul general anunţă că actul este încă în analiză.
Primăria Capitalei reiterează angajamentul ferm pentru realizarea, în condiții de maximă siguranță și legalitate, a lucrărilor de la Piața Unirii. Avizul de circulație se află în etapa finală de analiză și va fi semnat de primarul general în perioada următoare, potrivit răspunsului oficial oferit pentru Observator.
Zilnic, prin Piaţa Unirii circulă aproape 60.000 de maşini. Cu toate acestea, tasările diferențiale reprezintă un semnal de alarmă, deoarece indică fenomene subterane care nu ar trebui să aibă loc. Este esențial ca autoritatea publică să înțeleagă această comportare structurală înainte de a demara lucrările, pentru a preveni eventuale deteriorări.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰