Locomotiva GFR deraiată la Craiova a fost coborâtă după o operațiune complexă. Circulația trenurilor va fi reluată cu restricții de viteză
Circulația trenurilor pe podul de la Cârcea, unde un tren a deraiat pe data de 12 august, iar şase vagoane au căzut într-o râpă de 20 de metri, a fost reluată, marți, după o operațiune complexă de îndepărtare a locomotivei rămase suspendate.
Circulația trenurilor pe podul de la Cârcea, unde un tren a deraiat pe data de 12 august, iar şase vagoane au căzut într-o râpă de 20 de metri, a fost reluată, marți, după o operațiune complexă de îndepărtare a locomotivei rămase suspendate.
A fost pentru dată când în România a avut loc o astfel de operațiune.
După amplasare unei macarale gigant, echipele de intervenție au lucrat ore-n șir pentru coborârea locomotivei GFR rămasă suspendată în urma dezastrului din 12 august.
Mai întâi, lucrătorii au făcut probe. Mecanicul macaralei a încercat de mai multe ori să se apropie de viaduct, dar de fiecare dată retrăgea macaraua pentru că platforma începea să cedeze.
În jurul orei 17,00 operațiunea a fost încheiată cu succes.
După coborârea locomotivei, a urmat vagonul, care a fost dat joc cu mai multă ușurință.
Costurile operațiunii de îndepărtare a locomotivei și vagoanelor GFR deraiate se ridică la un milion de euro.
Potrivit CFR, circulația în zona Cârcea va fi reluată cu o restricție de viteză de 10 kilometri/oră.
Tren deraiat la Cârcea, în Craiova
Accidentul de la Cârcea a avut loc după ce mecanicul de locomotivă a intrat pe culoarea roşie a semaforului pe un fir de circulaţie, care era închis pentru reabilitare.
Trenul a deraiat, podul s-a prăbuşit, iar şase vagoane au căzut într-o râpă de 20 de metri. Din vagoanele răsturnate s-a scurs biodiesel în pârâul din zonă şi zile întregi angajaţii de la ABA Jiu au intervenit pentru ca poluarea să nu se extindă.
Mecanicul trenului care s-a prăbuşit de pe un pod la Craiova era beat şi conducea cu viteză. Mai mult, bărbatul a intrat cu trenul încărcat cu produse petroliere pe o linie dezafectată.
Mecanicul aflat sub influenţa băuturilor alcoolice nu a observat nici măcar că linia pe care se afla nu avea... şine de cale ferată.
Tone de biodiesel s-au scurs din vagoanele deraiate sau care au căzut de pe pod.
În total, şapte vagoane au sărit de pe şine şi au căzut de pe viaduct. Locomotiva a deraiat în momentul în care şinele de cale ferată s-au terminat, însă a rămas suspendată pe viaduct.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰