Video Magazinele în care îţi poţi vinde hainele sau le poţi cumpăra la second hand. Reduceri şi de 80%
Viitorul modei este second-hand. Marii retaileri de fashion introduc şi în România opţiunea de pre-owned. Adică vom putea revinde sau repara hainele pe care nu le mai purtăm la brandul de la care le-am cumpărat. Tinerii sunt cei mai dispuşi să achiziţioneze piese vestimentare sau accesorii la mâna a doua. Vor să se îmbrace bine, dar sunt atenţi şi la cheltuieli.
Dumitriţa este o împătimită a magazinelor second-hand şi vintage. Vânează comori vestimentare atât în ţară, cât şi în străinătate.
Dumitriţa: Cred în refolosirea materialelor şi cred că găseşti foarte multe lucruri cool şi la preţuri accesibile. Ce am pe mine sunt cumpărate din Bari.
Şi în România astfel de afaceri prosperă.
Astfel de afaceri prosperă și în România
- Afacerea prin care Daniela îşi triplează veniturile. Are în paralel şi un job de birou: banii vin din toate...
- Controale cu scandal la depozitele din Valea Jiului. Inspectorii ANPC au descoperit munţi de gunoaie. Unele deşeuri...
- RAR a anunţat de când va elibera certificatul Auto-Pass. Românii care îşi vând maşina, obligați să obțină...
Ana Ciorap, proprietar magazine SH: Oamenii au început foarte reticenţi să cumpere, mai mult categoriile de oameni cu venituri mai reduse, persoane mai în vârstă. În ziua de astăzi, vin toate categoriile sociale. Găsesc aici articole pe care nu le găsesc la mall, sunt unicat.
Adelina Serafim, co-fondator magazine consignație: Ne-am reeducat unii pe alţii. Atunci când am început, ponderea din magazin a produselor de mass market era mult mai mare. La acest moment, cred că predomină 60% branduri medium.
Dacă până acum găseam multe haine chic sau de designer în magazine second hand, acum şi marii retaileri se adaptează unei noi realităţi: reciclare, reparare şi revânzare.
Ingrid Tîrziu, reporter Observator: Industria hainelor second-hand şi vintage a luat atât de multă amploare în ţara noastră, încât anul acesta se estimează că 1 din 10 produse va fi cu siguranţă la mâna a doua. De exemplu, această jachetă costă în magazin peste 1000 de lei, iar într-un magazin SH o găsim cu 200 de lei.
Mara Eliza Barza, PR fashion sustenabil: Zona de sustenabilitate în fashion va creşte. Oamenii vor avea mult mai mult acces la diferite alternative. Sunt noi directive europene, iar brandurile vor trebui să se adapteze.
Unii cred că ar putea fi doar o strategie.
Adelina Serafim, co-fondator magazine consignație: Creezi o soluţie care pare că te face ecologic, însă în realitate vrei să ascunzi scopul de a produce mai multe haine. Ei nu vor găsi soluţia de a-ţi da banii înapoi, cât îţi vor da probabil discounturi, te vor ajuta să investeşti banii tot în hainele lor.
Piesele vestimentare purtate pot costa câteva sute de euro şi se vând imediat
Şi în online piesele vestimentare purtate pot costa câteva sute de euro şi se vând imediat.
Dragoș Caliminte, proprietar SH Online: Materialele folosite de brandurile actuale nu sunt de cea mai bună calitate se duc în direcţia de consum, de volum, nu se mai duc în ideea de personal, de a-ţi achiziţiona un produs pe care să-l foloseşti toată viaţa. Şi cam asta e plusul valoare pe care-l aducem noi cu produsele noastre.
Trendul hainelor la mâna a doua nu este singurul care prinde tot mai mult printre iubitorii de fashion. Marile case de modă vând îmbrăcăminte sau încălţăminte cu aspect uzat, rupte sau care par murdare, şi care costă o avere.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰