Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Nenorociri cu repetiţie pe căile ferate din România: Garniturile sunt vechi, şinele de calitate îndoielnică, inconştienţa mecanicilor depăşeşte limitele

Transportul feroviar este la pământ, iar mersul cu trenul a devenit mai riscant decât sporturile extreme. Garniturile vechi, care sunt adevărate bombe cu ceas, şinele de o calitate îndoielnică sau inconştienţa mecanicilor de locomotivă au dus la accidente feroviare grave în ultimii ani. Surse din Ministerul Transporturilor spun că, în medie, în România se produce un accident grav pe calea ferată în fiecare an. Anul acesta deja a avut loc un astfel de incident: pe 13 martie, un marfar şi un tren de călători s-au ciocnit în apropiere de Roșiorii de Vede, iar 12 pasageri au fost răniţi.

de Redactia Observator

la 26.03.2023 , 08:46

Teribilul accident petrecut aseară în Tecuci nu este singurul de acest gen petrecut pe calea ferată din România. 

În urmă cu două săptămâni, pe 13 martie, două trenuri s-au ciocnit violent la Roșiori. Era aproape 4 dimineața când acceleratul 1822 Arad-București se pregătea să oprească în stația Roșiorii de Vede. Cu aproximativ un kilometru înainte, însă, mecanicul trenului a ignorat semaforul roșu de la intrarea în gară, iar trenul de călători a intrat în plin într-un marfar care transporta sute de autoturisme, ce tocmai trecuse prin macazul care îl redirecționa pe o altă linie. Cei 280 de călători care se aflau în trenul accelerat au trecut prin clipe de coşmar. 12 persoane au fost rănite, iar patru dintre ei au ajuns la spital, pentru îngrijiri medicale. 

Traficul feroviar, dat complet peste cap de un mecanic băut

Vezi și

În 2021, pe 28 iulie, două trenuri de marfă s-au ciocnit la Fetești, în județul Ialomița, după ce unul dintre mecanici, care consumase alcool, a adormit în timpul serviciului. Ambele trenuri erau de la operatori privați. Atunci, traficul feroviar a fost dat complet peste cap, iar mai multe trenuri au avut întârzieri de până la 9 ore. 

Pe acelaşi subiect

Un grav accident a avut loc pe 18 decembrie 2019, în dreptul gării Ploiești Triaj. Un tren în care se aflau 50 de călători s-a ciocnit frontal cu un marfar, iar 11 dintre pasageri au fost răniţi. 

În 2018, pe 12 august, un tren de marfă a intrat pe un pod închis pentru reparații la Cârcea, între Craiova și Caracal, și a deraiat. Vagoanele erau încărcate cu biodiesel. Şapte dintre ele s-au răsturnat, iar din al optulea s-a scurs combustibil în pârâu. De asemenea, podul a fost avariat și n-a fost încă reparat. Şi în acest caz, bărbatul care conducea trenul era băut.

Bilanţul ultimilor 7 ani este unul tragic

Un mecanic a murit în urma unui teribil accident feroviar petrecut în noiembrie 2016, în gara Bârseşti, de lângă Târgu Jiu. O garnitură cu 20 de vagoane încarcate cu ciment urma să fie tractată de o altă locomotivă. Manevra a eşuat, iar cele doua locomotive s-au izbit puternic. Unul dintre mecanici, în vârstă de 49 de ani, a murit zdrobit între fiare. 

Bilanţul ultimilor 7 ani este unul tragic. 5 oameni - un călător şi patru mecanici - au murit în accidente feroviare, iar zeci de oameni au fost răniţi. 

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?
Observator » Evenimente » Nenorociri cu repetiţie pe căile ferate din România: Garniturile sunt vechi, şinele de calitate îndoielnică, inconştienţa mecanicilor depăşeşte limitele