O porţiune a unui drum din Vrancea s-a surpat
Drumuri refăcute pe model românesc: o porţiune din Vrancea în care s-au investit milioane de euro s-a surpat.
O alunecare de teren a îngropat sub pământ toate planurile şi promisiunile autorităţilor. Explicaţia oficialilor? Constructorul nu ştia că pânza freatică este la mică adâncime! Şi asta deşi, teoretic, s-au făcut studii şi prospecţii înainte de lucrări. Ca de obicei, şoferii decontează erorile şi sunt nevoiţi să ocolească 30 de kilometri.
Şoseaua a luat-o cu totul la vale, pe o porţiune de 100 de metri. Este o parte din tronsonul de cinci kilometri ce leagă comunele Vidra şi Vizantea-Livezi.
Primar Vizantea Livezi: "Consiliul Judeţean a fost de acord, constructorul a fost de acord."
Constructorul îi contrazice pe edili, drumul nu ar fi fost gata.
- A murit îngropat de viu, după ce s-a surpat un mal de pământ peste el. Sfârşit tragic pentru un ieșean care...
- CNAIR a catalogat surparea de pe DN 1 drept "calamitate" pentru a debloca banii de reparaţii. Localnicii nu sunt...
- "România...asta e România. Ce să facem?" Șoferii, sătui de blocajele de pe Valea Oltului. O porțiune din drum...
Director firma de construcţii: "Erau în necunoştinţă de cauză. Conform contractului şi avizului poliţiei, avem drum închis până la finalizarea lucrărilor."
Directorul firmei de construcţii dă vina pe apă pentru prăbuşirea lucrării. În zonă a fost chemat un expert constructor de la Iaşi pentru a evalua dezastrul
Nicolae Boţu, expert construcţii: "Cauzată de o anomalie a terenului, dat fiind faptul că marna este într-o zonă de raven aici. Dacă la investigaţii era undeva la 4-5 metri adâncime, acolo este mult mai jos, şi atunci piloţii care probabil au fost realizaţi în zona respectivă nu au prins, nu au fost consideraţi încastraţi."
Şoferii sunt cei care vor avea de suferit. Ca să traverseze cele două localităţi, trebuie să ocolească aprope 30 de kilometri.
Pentru modernizarea celor 20 de kilometri de drum judeţean s-au investit 18 milioane de euro, bani europeni. În urma anchetei se va stabili cine plăteşte pentru drumul surpat, Consiliul Judeţean sau firma de construcţii. Întregul drum ar trebui să fie gata până în luna noiembrie.
Drept la replică din partea CJ Vrancea
"Ca urmare a materialului apărut pe site-ul Observator News în data de 4 aprilie 2023, ora 18.06, cu titlul ”VIDEO O porțiune dintr-un drum judeţean din Vrancea, refăcut cu 17 milioane de euro, s-a surpat cu doar câteva ore înainte de inaugurare”, realizat de reporterul Adrian Obreja, atragem atenția asupra unei informații false pe care se bazează materialul de presă amintit mai sus și a denaturării realității din teren.
NU este vorba despre nicio inaugurare a drumului județean 205E Vidra – Vizantea Livezi – Cîmpuri și nici despre redeschiderea traficului de la 1 aprilie. Pe acest drum județean lucrările, de o mare complexitate, sunt în plină desfășurare, așa cum se poate constata pe teren.
Întreg sectorul de drum județean 205E pe care au loc lucrări de modernizare și consolidare este închis circulației publice până la finalizarea lucrărilor, care au ca termen estimat sfârșitul lunii noiembrie 2023 și nu data de 1 aprilie, așa cum eronat se prezintă în știrea Observator.
O altă informație importantă care nu reiese din reportaj este faptul că drumul județean 205E Vidra – Vizantea Livezi – Câmpuri este închis circulației auto încă din luna octombrie 2022, când au început lucrările și va rămâne închis până la finalizarea completă a acestora. Această măsură a fost luată pentru buna desfășurare a lucrărilor și pentru siguranța participanților la trafic, având în vedere faptul că se vor executa 1.300 de coloane forate la mare adâncime pe sectoarele afectate de alunecările de teren (fapt care presupune prezența utilajelor de construcție de mare tonaj), precum și demolarea și construirea unui pod nou din beton armat peste pârâul Vizăuți, la intrarea în Vizantea-Livezi."
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰