Antena Meniu Search
x

O nouă iarnă, aceleaşi probleme: Peste 20% din drumuri şi autostrăzi nu au încheiate contracte de deszăpezire

Zăpada nu aduce numai bucurie, mai ales când, la început de iarnă, peste 20% din drumuri şi autostrăzi nu au încheiate contracte de deszăpezire. Cele mai grave situaţii sunt pe şoselele de mare viteză, unde firmele care se ocupă de curăţarea zăpezii nu s-au înghesuit să participe la licitaţii.

Vezi și

Zăpada nu aduce numai bucurie, mai ales când, la început de iarnă, peste 20% din drumuri şi autostrăzi nu au încheiate contracte de deszăpezire. Cele mai grave situaţii sunt pe şoselele de mare viteză, unde firmele care se ocupă de curăţarea zăpezii nu s-au înghesuit să participe la licitaţii.

În plin cod galben de ninsoare şi viscol, multe dintre drumurile naţionale şi autostrăzile deschise circulaţiei nu au contracte de deszăpezire. Pe niciuna dintre autostrăzile care pornesc din Capitală, autorităţile nu au reuşit să găsească în timp util firme care să asigure deszăpezirea, atunci când va ninge. 

Oficialii Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere par să nu fie îngrijoraţi şi asigură că autostrăzile nu vor fi închise. 

"În situaţia în care vor fi avertizări de diferite coduri, vom fi pregătiţi să preluăm aceste coduri cu utilaje din contractele pe care le avem semnate", a declarat Cătălin Homor, şeful companiei. 

Pe acelaşi subiect

"Pentru a combate ineficienţa, conducerea companiei mută utilajele, de exemplu de la secţia Buzău unde există contract le mută la secţia Prahova", explică Florin Dascălu, fost director al Direcţiei de Întreţinere Drumuri şi Autostrăzi

Pe lângă autostrăzi, nici câteva dintre drumurile naţionale din judeţele Dâmboviţa, Prahova şi Arad nu au măcar un utilaj de deszăpezire. Specialiştii spun că nici cantitatea de material antiderapant şi sare nu este suficientă pentru a trece de această iarnă. 

"Nu există sare decât pentru două săptămâni, nisip nu există pentru două săptămâni, iar soluţia chimică nu este încheiat contractul nici acum", avertizează Florin Dascălu.

Paradoxal, oficialii de la drumuri au semnat contracte de deszăpezire pentru următorii 4 ani pentru autostrăzile care sunt încă în şantier. Până acum, contractele de deszăpezire încheiate pentru perioada 2016-2020 ne costă peste 21 de milioane de euro, bani proveniţi de la bugetul de stat. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Reuşiţi să ţineţi cel mai aspru şi mai lung post din an, care a început astăzi?

Observator » Evenimente » O nouă iarnă, aceleaşi probleme: Peste 20% din drumuri şi autostrăzi nu au încheiate contracte de deszăpezire