Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Planul autorităţilor pentru a rezolva problema barierei din Pipera şi lărgirea bulevardului Dimitrie Pompeiu

Odată cu începerea şcolilor, nordul Capitalei devine o zonă de evitat. Doar că cei mai mulţi şoferi nu au ce face pentru că trebuie să ajungă la job sau acasă. O soluţie ar fi construirea unui pod peste linia de cale ferată pentru a scăpa de coşmarul barierei din Pipera, unde se pierd câteva ore pe zi. Şi lărgirea bulevardului Dimitrie Pompeiu va ajuta cu siguranţă la fluidizarea traficului în zonă. Nimeni nu ştie însă cum va fi pe perioada lucrărilor care s-ar putea întinde pe câţiva ani. 

de Redactia Observator

la 13.09.2024 , 14:00

Şoferii care trec prin nordul Capitalei prind mereu trenul. Traversarea liniei de cale ferată din Pipera este la noroc. Un minut mai târziu poate însemna o oră pierdută, în coloană, pe şoseaua Petricani.  

"Uneori ai norocul să treacă o locomotivă singură, uneori ai noroc să treacă chiar şi două trenuri. Unul dintr-un sens celălalt din alt sens şi nu se ridică", spune un şofer.

Când nu trece trenul, bariera se poate bloca aşa că unii şoferi coboară din maşini. 

Vezi și

"Pică barieră adică dacă am intârziat un minut aştept 5. O prind în fiecare zi. Pana la urmă nu avem alt drum pe care sa-l parcurgem şi asteptăm", spune un şofer.

Pe acelaşi subiect

Singura soluţie: construirea unui pod peste şinele de tren

Municipalitatea vrea să continue un proiect început în 2018. Podul de mici dimensiuni ar urma să coste 150 de milioane de lei, bani de la bugetul local şi ar putea fi gata în doi ani. Pentru realizarea lui este nevoie de o colaborare între Primăria Voluntari şi primăria Bucureşti

"Nu am avut un dialog cu oraşul Voluntari. Adică în momentul în care s-a făcut studiu de fezabilitate s-a făcut şi pe teritoriul lor, un picior de pod la noi, un picior la ei, dar trebuie să existe o colaborare pentru exproprieri. Noi am fost dispuşi să plătim mult mai mult decât partea lor numai că nu au avut fizic dialog, adică sunam, am trimis adrese si nu am avut un raspuns de la ei", spune Nicuşor Dan, primarul Capitalei. 

În zonă sunt si alte puncte nevralgice: bulevardul Dimitrie Pompeiu de exemplu. 

Bulevard în acte şi stradă cu o singură bandă pe sens în realitate. Artera Dimitrie Pompeiu a devenit neîncăpătoare pentru şoferi, de ani de zile. Pe acolo în fiecare dimineaţă trec mai bine de zece mii de maşini si tot traficul de la străzile adiacente se varsă mereu în acea zonă. 

"Eu stau aici şi în fiecare zi e jale, adică mă simt ca în India uneori. Am pierdut şi o oră", spune şoferii sideraţi. 

Edilii vor să supralărgească artera la două benzi pe sens iar liniile de tramvai să le mute pe mijloc. Lucrările ar urma să înceapă în toamna anului 2025 şi costă 250 de milioane de lei. 

Reacţia Primăriei Voluntari

Primăria Voluntari susţine că a informat Primăria Capitalei că este de acord cu realizarea unui pod peste calea ferată încă de anul trecut şi că a cerut să fie discutate soluţiile tehnice, fiind afectate mai multe terenuri din Voluntari.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Întrebarea zilei
Vi se par prea stricte regulile impuse pentru uniforma elevilor?
Observator » Evenimente » Planul autorităţilor pentru a rezolva problema barierei din Pipera şi lărgirea bulevardului Dimitrie Pompeiu