Cum arată podul suspendat care va traversa Dunărea la Brăila
Contractul pentru construirea podului suspendat care va traversa Dunărea la Brăila a fost semnat la Ministerul Transportului.
Contractul pentru construirea podului suspendat care va traversa Dunărea la Brăila a fost semnat la Ministerul Transportului. Odată cu semnarea, au fost făcute publice şi câteva imagini cu structura care va asigura legătura între Dobrogea şi nordul Moldovei.
Podul suspendat de la Brăila va costa 1.995.932.260,25 lei, fără TVA, iar durata contractului este de 48 de luni: 12 luni proiectarea și 36 luni execuţia. Perioada de garanție a lucrărilor va fi de 120 luni.
Dimensiunile podului suspendat de la Brăila de peste Dunăre
Podul suspendat va avea o lungime totală de de 1.974,30 m, o deschidere centrală de 1.120 metri și două deschideri laterale de 489,65 si 364,65 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 m de la nivelul de inundații maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigație pe Dunăre.
- Azil al groazei, descoperit în Bacău de ANPC. Zeci de bătrâni primeau mâncare expirată de luni de zile
- Un minor de 15 ani s-a urcat la volanul unei maşini şi a provocat un accident grav, în Constanţa. A fost găsit...
- Rezultate LOTO 6/49 duminică 16 februarie 2025, ora 18:50. Numerele câştigătoare la loto azi
- Eurostat: România este codaşa Uniunii Europene la educaţia digitală. Care sunt cauzele
- Cutremur azi în România. Un seism de 3,6 pe scara Richter s-a produs în Vrancea
- GALERIE FOTO: Podul suspendat de la Brăila
Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legatură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării.
![](https://observator.tv/uploads/modules/news/0/2018/1/15/238334/1516039569dcbb2d28.jpg)
Laţimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri şi va fi alcatuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 m laţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m laţime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3,00 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având laţimi de câte 2,80 m fiecare.
Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).
![](https://observator.tv/uploads/modules/news/0/2018/1/15/238334/1516039638bfcf63dc.jpg)
Drumul principal Braila - Jijila. Va avea o lungime de 19,095 Km şi va fi prevazut cu două benzi de circulaţie pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană şi zona de parapete, pana la km 7+940.
Drumul de legatură cu DN22 Smârdan - Măcin, cu o lungime de 4,328 km, va fi prevăzut cu o bandă de circulaţie pe sens. Acest drum urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Braila- Jijila) şi se va intersecta cu DN22 (Smârdan-Măcin).
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰