Antena Meniu Search
x

Video Scandal după ce uşa unui vagon cu pasageri a căzut din mers. Acuzaţiile lansate de CFR Infrastructură la adresa CFR Călători

Dispută între CFR Călători şi CFR Infrastructură, după ce uşa unui vagon ar fi căzut din mers, în timp ce trenul transporta pasageri, în Albă. Cei dintâi dau vina pe un utilaj care lucra la infrastructură şi ar fi agăţat uşa, în timp cei cei din urmă au publicat imaginile de pe camere în care se poate observa cum uşa cade din senin, fără a fi atinsă de niciun utilaj.

de Redactia Observator

la 09.08.2023, 17:45

Vezi și

CFR Călători a anunţat, printr-un comunicat de presă, că, la ieşire din staţia Bărăbanţ, ”un utilaj feroviar care se afla şi lucra la infrastructura feroviară a intrat în gabaritul de trecere agăţând şi smulgând uşa de acces a ultimului vagon din compunerea trenului IR 1836 Cluj Napoca – Bucureşti Nord”.

”Menţionăm că uşa de acces este culisantă cu acţionare digiatală, iar deschiderea acesteia este posibilă numai pe timpul staţionării trenului. Demersurile de constatare a incidentului s-au realizat în staţia Vinţu de Jos de unde trenul a plecat cu o întârziere  de 79 de minute, urmând ca vagonul să fie înlocuit în staţia Simeria. Şeful de tren se află în vagonul în cauză şi asigură siguranţa pasagerilor pentru evitarea eventualelor probleme”, a transmis CFR Călători.

Replica CFR Infrastrucură

În replică, CFR Infrastructură a transmis o ”dezminţire oficială, în contextul acuzaţiilor falselor ale CFR Călători la adresa personalului feroviar, în cazul trenului IR 1836 care a rămas fără uşă la ultimul vagon”.

Pe acelaşi subiect

”Drezina pantograf care desfăşura lucrări la linia de contact se afla într-adevăr la ieşire din staţia Bărăbanţ, doar că uşa vagonului din compunerea trenului IR 1836 a căzut “SINGURĂ ”pe liniile CF, fără ajutorul niciunui utilaj, în momentul intrării trenului în staţia Bărăbanţ, dovada fiind filmarea oficială de pe camerele de luat vederi din staţie, care au surprins exact momentul în care uşa se desprinde şi cade direct pe linii, fără a fi smulsă de vreun utilaj feroviar”, au transmis oficialii CFR Infrastructură.

Potrivit acestora, în contextul în care CFR Călători afirmă că ”uşa de acces este culisantă cu acţionare digiatală, iar deschiderea acesteia este posibilă numai pe timpul staţionării trenului”, ”ne întrebăm retoric, cum putea un utilaj feroviar să smulgă uşa vagonului (...) dacă trenul IR era deja în mişcare?!”.

”Deşi CFR Călători a acuzat oficial că «…un utilaj feroviar care se afla şi lucra la infrastructura feroviară a intrat în gabaritul de trecere», în raportul de eveniment chiar mecanicul trenului a subliniat faptul  că « …la trecerea prin staţia Bărăbanţ erau lucrărtori şi utilaje, am dat semnal de  ATENŢIE, conform reglementărilor în vigoare. Acestea nu se aflau în gabaritul de trecere, ci pe liniile încrucişate….»”, a mai transmis CFR Infrastructură.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Drumul spre casă din vacanţă. Amânaţi întoarcerea pentru a evita aglomeraţia?

Observator » Evenimente » Scandal după ce uşa unui vagon cu pasageri a căzut din mers. Acuzaţiile lansate de CFR Infrastructură la adresa CFR Călători