Meniu
Search
x

Video Șoferii îşi pun viaţa în pericol pe autostrăzile din România, în lipsa gardurilor de protecție

Avem autostrăzi puţine şi prost întreţinute. În fiecare an, sute de şoferi lovesc animale pe şoselele de mare viteză pentru că gardurile de protecţie sunt rupte sau lipsesc cu desăvârşire. Nici la capitolul ecoducte, construcţii speciale care permit traversarea drumurilor în siguranţă, nu stăm mai bine. În toată ţara sunt doar trei.

De Alex Prunean la 13.10.2021, 09:09
Vezi și

Iată cum trece pe sub gard. Gata, a intrat în parcare deja.

Fără prea mult efort, un câine reuşeste să intre în parcarea autostrăzii Sebeş-Turda, de unde poate ajunge, foarte uşor, chiar şi pe şosea.

Iar în locul unui câine ar putea fi orice animal sălbatic, chiar şi un urs.

Alex Prunean, reporter Observator: Aici pe autostrada A10, între Turda şi Aiud, gardurile de pe margine ne arată cât de uşor îi este unui animal sălbatic să iasă în faţa maşinilor. Nu doar că plasa este foarte subţire şi deloc întinsă, dar în unele locuri acesta este deja căzută la pământ.

Pe acelaşi subiect

Şi nu e singura zonă cu probleme. La câţiva kilometri distanţă, animalele sunt aşteptate pe autostradă cu porţile larg deschise. Pe autostradă, impactul cu un animal ar putea fi fatal pentru şofer. 

Autorităţile din alte ţări au luat măsuri pentru ca astfel de accidente să nu aibă loc.

Alex Prunean, reporter Observator: În Grecia, de exemplu, pe această autostradă care trece printr-o zonă adeseori frecventată de urşi, nu doar că au fost montate 2 rânduri de garduri de protecţie, dar au fost şi supraînălţate cu sârmă ghimpată înclinată spre exterior, pentru a face imposibilă escaladarea acestora. În acest mod, sunt protejate nu doar animalele, ci şi şoferii.

România duce lipsă şi de ecoducte

Pe lângă garduri de protecţie, România duce lipsă şi de ecoducte, pe unde animalele ar putea traversa în siguranţă.

Ionuţ Ciurea, preşedinte Asociaţia Pro Infrastructura: Avem doar 3 ecoducte în ţară, construite pe două loturi din Lugoj - Deva, loturile 3 şi 4, şi avem nevoie de mult mai multe ecoducte şi subtraversări pentru ca animalele să poată trece dintr-o parte în alta. 

Reprezentanţii Direcţiei Regionale de drumuri şi poduri Cluj, care au în administrare autostrada A10, spun că gardurile de pe şosea sunt verificate periodic şi reparate în timp util. 

"Personalul efectuează periodic revizii în vederea identificării zonelor unde se fură sau se deteriorează gardurile de protecție și se întreprind măsuri urgente pentru înlocuirea / repararea acestora"DRDP Cluj.

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News!

Observator » Evenimente » Șoferii îşi pun viaţa în pericol pe autostrăzile din România, în lipsa gardurilor de protecție