Antena Meniu Search
x

STS dă vina pe poliţie pentru tragedia de la Caracal: "Ofiţerul nu ştia cum să lucreze cu aplicaţia 112"

Sorin Bălan, prim-adjunct al directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, a fost invitat marţi, la Comisia de Apărare, să dea explicaţii despre modul în care au funcţionat echipamentele instituţiei în cazul criminalului Gheorghe Dincă, din Caracal.

Cristi Ioniţă
de Cristi Ioniţă

la 29.07.2019, 18:36

Adjunctul şefului STS afirmă că angajaţii instituţiei au acţionat corespunzător
Reprezentanţii STS îi acuză pe poliţiştii din Caracal că nu ştiau să lucreze cu aplicaţia 112 - Hepta

Sorin Bălan, prim-adjunct al directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, a fost invitat marţi, la Comisia de Apărare, să dea explicaţii despre modul în care au funcţionat echipamentele instituţiei în cazul criminalului Gheorghe Dincă, din Caracal.

Bălan a precizat că multe informaţii nu pot fi făcut publice, din cauza caracterului delicat, dar a precizat că "echipamentele informatice au funcţionat normal în acest caz. Nu s-au înregistrat disfuncţionalităţi".

Reprezentanţii STS îi acuză pe poliţiştii din Caracal că nu ştiau cum să lucreze cu aplicaţia 112

Acuzaţi că au oferit un perimetru mult prea larg de identificare, cei de la STS susţin că "noi nu furnizăm adrese poştale în asemenea cazuri decât dacă apelul la 112 s-a făcut de pe un telefon fix. În cazuri precum cel de la Caracal s-a lucrat cu informaţia de localizare preluată de la operatorii de telefonie mobilă, care sunt afişate într-un format grafic atât la operatorul STS, cât şi la operatorul de la celelalte agenţii, inclusiv poliţie".

Mai mult, adjunctul şefului STS dă vina pe poliţie pentru întârzierea cu care s-a intervenit în acest caz: "STS nu a furnizat trei adrese poştale. Nu are cum să furnizeze adrese poştale. Operatoarele noastre au acţionat ca la carte. Au iniţiat nouă apeluri pe telefonul victimei, pentru a afla detalii mai clare, însă din păcate telefonul respectiv era deja închis. În schimb, poliţia putea să primească în acelaşi timp cu noi datele de localizare de la operatorul de telefonie mobilă, dacă aveau deschisă aplicaţia 112. Însă ofiţerul de poliţie din Caracal a aşteptat o oră şi patru minute să deschidă aplicaţia respectivă, iar apoi şi-a dat seama că habar nu are cum să lucreze cu ea".

Sorin Bălan a explicat cum ar fi trebuit să evolueze acest caz: "În momentul în care se primeşte un asemenea caz, se deschide o fişă de caz, operatoarea încearcă să identifice cele mai importante elemente privind locul faptei, detalii despre persoană şi transferă în mod clar într-un timp scurt toate datele şi apelul de voce agenţiei de intervenţie care este în măsură să proceseze acest caz. Dacă este un index individual cum este cazul acestui apel, se transmite poliţiei. Concret, la primul apel, a indexat, a prioritizat şi a luat elemente despre apelant şi despre localitatea în care se află. Pe parcursul celor două apeluri a completat informaţiile. Rolul noistru este de a prleua apelul şi a-l transmite într-un timp scurt agenţiei de intervenţie. Atât face operatorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale. Este un caz care a fost indexat corect şi trebuia transferat numai poliţiei".

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Vă tentează să mergeţi în vacanţă cu rulota în loc să vă cazaţi la hotel?

Observator » Evenimente » STS dă vina pe poliţie pentru tragedia de la Caracal: "Ofiţerul nu ştia cum să lucreze cu aplicaţia 112"