Transportatorii, reacţie la noile taxe: Ne vom pierde oamenii. Vor pleca în alte ţări, pentru salarii mai mari
Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România solicită Guvernului să refacă toate calculele care au stat la baza programului de guvernare cu măsurile de austeritate, pentru a nu distruge România în următoarele 6 luni. COTAR atrage atenţia că măsura de creştere a accizei la motorină şi benzină îi va determina pe şoferii profesionişti să alimenteze din afara ţării, scumpirea carburanţilor ameninţând firmele de transport cu falimentul.
"Transporturile şi domeniile conexe aduc 16% din Produsul Intern Brut. La discuţiile cu Ministrul Transporturilor, COTAR a acceptat majorarea Rovinietei, dar ne opunem categoric setului de măsuri nocive pentru economia României. Creşterea simultană a accizelor la carburanţi, a preţului poliţei RCA, a TVA, a facturilor la utilităţi vor genera o creştere semnificativă a costurilor transportatorilor. Salariile şoferilor nu vor putea rămâne la nivelul actual şi ne vom pierde oamenii care vor migra către ţările în care vor primi salarii mai mari. Toate acestea duc la falimentul firmelor de transport din România şi nu va mai avea cine să le înlocuiască", se arată în comunicatul Confederaţiei.
COTAR avertizează: România este pusă într-un mare pericol de actualul guvern
Potrivit sursei citate, în cazul firmelor de transport rutier de persoane, după ce multe şi-au restrâns activitatea sau au fost închise, pe rutele rămase fără operatori nu au venit alte firme să participe la licitaţii. Dacă se va întâmpla la fel în transportul de mărfuri, primul afectat este lanţul de aprovizionare. "România este pusă într-un mare pericol de actualul guvern, pentru că falimentul transportatorilor şi scăderea puterii de cumpărare a întregii populaţii generează închiderea celorlalte firme care au activităţi conexe. Transporturile rutiere nu înseamnă doar camioane şi autocare, ci şi taximetrie, reparaţii auto, piese auto, benzinării şi sute de mii de locuri de muncă, în toată ţara. Toate acestea nu vor putea funcţiona în continuare cu majorarea tuturor preţurilor, taxelor şi impozitelor la care se adaugă reducerea semnificativă a consumului, pentru că românii nu vor mai avea bani să plătească aceste servicii şi vor fi nevoiţi să renunţe la ele", atrag atenţia reprezentanţii transportatorilor. În aceste condiţii, COTAR consideră că toate aceste măsuri de austeritate vor genera un nou val de migraţie a forţei de muncă spre alte ţări.
"Avem nevoie de 5% din PIB pentru Armată, conform angajamentului pe care preşedintele României l-a luat pentru ţară. Dar din care PIB? Prin aplicarea acestui pachet de măsuri, PIB-ul României va fi mult mai mic decât cel actual, deci şi banii pentru NATO vor fi mai puţini, chiar dacă procentul s-a dublat, de la 2,5% la 5%. Dacă pe miniştrii Cabinetului Bolojan nu-i impresionează suferinţa pe care o provoacă tuturor românilor şi nici valul de falimente care va veni, generând o creştere uriaşă a ratei şomajului şi un nou val de migraţie a forţei de muncă, măcar ar putea să răspundă în faţa angajamentului luat faţă de NATO: De ce luaţi măsuri care vor diminua semnificativ contribuţia României la NATO, prin scăderea, cu bună ştiinţă, a Produsului Intern Brut? Nu putem crede că în România nu mai există niciun economist care să le explice asta miniştrilor Cabinetului Bolojan", a declarat Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR, citat în comunicat.
Plen comun al Parlamentului pentru asumarea răspunderii guvernului pe Legea Austerității
Guvernul Bolojan îşi angajează luni răspunderea în Parlament pe primul pachet fiscal pentru reducerea deficitului. Documentul conţine măsuri precum majorarea cotei standard de TVA de la 19 la 21% şi a cotelor reduse de la 5% şi 9% la 11%, creşterea accizelor, majorarea de la 10% la 16% a impozitului pe dividende şi un impozit suplimentar pentru bănci. Proiectul prevede, de asemenea, creşterea taxării în domeniul jocurilor de noroc dar şi plata contribuţiei sociale pentru pensiile mai mari de 3000 de lei, pentru suma care depăşeşte acest plafon.
Şedinţa plenului Parlamentului se desfăşoară cu prezenţă fizică şi online. Dacă în termen de trei zile de la asumarea răspunderii, deputaţii şi senatorii nu au iniţiat nicio moţiune de cenzură la adresa Guvernului, atunci proiectul de lege se consideră adoptat. În cazul depunerii unei moţiuni de cenzură, dacă aceasta a primit votul majorităţii deputaţilor şi senatorilor, atunci Guvernul este demis.
Executivul a avizat vinerea trecută primul pachet de măsuri fiscale pentru reducerea deficitului.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰