Video Trenurile între Cluj şi Oradea, suspendate timp de doi ani. Ce soluţii au găsit autorităţile pentru oamenii care circulau pe această rută
"Vă rugăm poftiţi în vagoane!", nu se va mai auzi timp de doi ani pentru cei care obişnuiau să călătorească cu trenul între Cluj-Napoca şi Oradea. Magistrala de cale ferată a intrat în reabilitare, iar trenurile au fost înlocuite cu autocare. La final, spun oficialii din transport, cele trei ore petrecute acum pe acest traseu, vor fi reduse la o oră.
14 autobuze şi microbuze vor înlocui zilnic trenurile care circulau până acum între Cluj-Napoca şi Oradea. Traficul feroviar a fost oprit până în 2026, pentru modernizarea magistralei de cale ferată care leagă ţara noastră de Ungaria, iar mai apoi de Vestul Europei. Autocarele si autobuzele au numar identic cu trenurile pe care le inlocuiesc, iar statiile de oprire se suprapun in mare parte cu cele ale CFR-ului. Transportul se face pe DN1, cel mai aglomerat si periculos drum al tarii, astfel ca la unele ore, călătoria cu autocarul va dura mai mult decât cea cu trenul.
Proiectul de modernizare costă peste un miliard de euro
Proiectul de modernizare a magistralei feroviare Cluj-Napoca - Oradea este cel mai mare din această parte a Europei şi are o valoare de peste 1 miliard de euro, bani europeni. Pe lângă electrificarea întregului traseu de 166 de kilometri va fi înlocuit tot ce âine de infrastructura feroviară. În unele locuri, traseul va fi modificat pentru a face curbele mai uşoare şi sigure pentru trenurile de mare viteză. "Configuraţia terenului este destul de dificilă, accesul pentru lucrări este destul de dificil. Lucrăm cu un efectiv de 70-80 de muncitori şi 35 de utilaje plus maşini", a declarat Alexandru Stanciu, şef şantier.
Vor fi refăcute şi trecerile de nivel cu calea ferată, iar în Cluj-Napoca, se va construi un pasaj rutier, ce va trece peste liniile de tensiune. "Discutăm despre facilităţi pentru persoane, începând cu persoanele cu dizabilităţi, accesul lor la transportul feroviar, acces la peroane la casele de tichete, de grupuri sanitare, pasărele pietonale pentru accesul între linii", a declarat Eugen Marius Dedu, director Directie de Impementare Proiecte cu finantare externa. Peste 2 ani, trenurile de călători vor putea circula pe această rută cu 160 km pe oră, în comparaţie cu 60 de kilometri pe oră, viteza de până acum.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰