Antena Meniu Search
x

ULTIMA ORĂ: Marinar român, SECHESTRAT în apele Turciei! APELUL DISPERAT lansat de căpitanul Moga

"Mă numesc Viorel Moga și sînt comandantul unei nave, arestată de autorităţile turce în 19 februarie 2017". Aşa începe mesajul disperat al unui marinar braşovean către autorităţi din opt state. 

- monitorulexpres.ro

"Mă numesc Viorel Moga și sînt comandantul unei nave, arestată de autorităţile turce în 19 februarie 2017". Aşa începe mesajul disperat al unui marinar braşovean către autorităţi din opt state. 

De mai bine de două luni de zile, el şi echipajul navei „Sotra”, în total 10 oameni, sunt sechestraţi în portul Gulluk, din Turcia. 

Se pare că cel vinovat este armatorul, care ar avea de reglat nişte chestiuni financiare cu statul turc. Marinarii de pe "Sotra", originari din Pakistan, Tanzania, India şi România, nu ştiu când îşi vor primi salariile şi când vor fi repatriaţi. 

În plus, mai au de înfruntat şi alte încercări: "între timp s-a agravat situaţia: astăzi, 30 aprilie, este ultima zi în care avem mîncare şi nu stim dacă, cine şi cînd ne va aproviziona. În cîteva zile se va termina şi combustibilul, vom rămâne pe întuneric".

Căpitanul Moga se luptă pentru el şi oamenii pe care-i conduce, scrie monitorulexpres.ro. A contactat organizaţii profesionale, naţionale şi internaţionale, companii de asigurări, ambasade, televiziuni şi grupuri de colegi de pe Facebook. 

Povestea marinarilor de pe "Sotra" 

"Pe 19 februarie 2016, nava „Sotra”, care navighează sub pavilionul Republicii Moldova, a fost «arestată» de turci, cu echipaj cu tot. A fost un necaz al armatorului, nedorit nici de el. O problemă locală, bănească. Ni s-au luat actele navei, carnetele de marinar, paşapoartele, iar nava stă în ancoră. De atunci, sîntem sechestraţi pe vas şi nu ni s-au mai dat salariile. Încă din ianuarie 2017, armatorul a cam uitat să ne plătească. Dar ne promisese că, în portul următor, vom primi salariile. Din păcate, nu s-a mai întîmplat plecarea spre portul următor. Trei dintre noi ar fi trebuit să plece acasă peste cîteva zile, dar şi acum sînt tot pe navă. Văzînd întîrzierea mare, am început să ne cerem drepturile salariale, dar nu am primit nimic".

"Aşteptarea a părut mai uşor de suportat cînd am aflat că, începînd cu 18 ianuarie 2017, în toata lumea, a apărut o lege nouă, care ne apără de pierderea salariilor pentru ultimele patru luni de muncă (este vorba de MLC-2006 revăzută și adusă la zi). Drept urmare, am anunțat armatorul și compania de asigurări că ştim de MLC-2006. În același timp, echipajul a chemat la bord reprezentantul Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor din Istanbul, cu care, la un notariat, s-a decis ca FIT să reprezinte echipajul navei în justiția locală, astfel ca tot echipajul să-și primească integral salariile întîrziate. Așteptăm, dar nu am primit nimic. Am trimis întrebări la mari asiguratori din lume, la Organizaţia Internaţională a Muncii, cea de la care a pornit iniţiativa acestei legi. Niciun răspuns".

"Asiguratorul, care este din România, ne-a scris că ne poate plăti doar parţial. Are grijă de banii lui, nu de ai noştri. Am răspuns că nu sîntem de acord, vrem să fim plătiți și repatriați imediat. Replica lui: plata (atîta cîtă vrea asiguratorul, chestiune care poate dura cîteva zile sau trei ani) și repatrierea vor fi atunci cînd vor decide armatorii. De trei zile nu mai avem niciun semn nici de la asigurator. Pe navă s-a declanşat grevă de vreo două săptămîni. Se tot aşteaptă salariile şi biletele de avion, ca să plecăm toţi acasă. Consulatul nostru de aici ne-a contactat. Sînt amabili şi corecţi, dar deocamdată ne pot ajuta doar cu repatrierea.

Aş putea să plec spre familia mea, chiar şi fără salariu, dar ce ar spune oamenii mei? Vreau acasă, cu cîţi bani vor ei să dea. Ulterior, dacă mă simt păcălit, ne mai vedem prin tribunal, în România sau Uniunea Europeană. Dar nu îmi abandonez echipajul, chiar dacă toţi sînt în grevă şi, deci, nu mai am autoritate asupra lor. Sîntem împreună la bine şi la rău. Armatorul nu ne-a abandonat, a reușit să ne dea (de trei ori în cele două luni de zile) provizii de alimente și apă potabilă, dar s-au terminat. De mîine vom sta pe întuneric. Nu avem mijloace de comunicare oficiale, doar telefoanele noastre mobile. Ţinem legătura cu familiile pe Internet (cartelă pre-pay), ne conectăm rar, nu mai sînt bani să reîncărcăm şi nu ştim cît va dura situaţia. Sîntem destul de necăjiţi, am tot trimis mesaje, în mai multe locuri. Nu ne răspunde nimeni".

Echipajul navei „Sotra”

- Moga Viorel (România) – căpitan

- Singh Davinder (India) – căpitan secund

- Pangaparambil Krishnan Niju (India) – inginer-şef mecanic

- Ashraf Muhammad (Pakistan) – inginer mecanic

- Mann Gurpreet Singh (India) - marinar timonier

- Bhopi Kaustubh Kashinath (India) - marinar timonier

- Kumar Rajesh (India) – sudor

- Raza Awais (Pakistan) – mecanic

- Juma Juma Abubakari (Tanzania) – mecanic

- Păunescu Ion (România) - bucătar

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Obişnuiţi să reciclaţi medicamentele expirate?

Observator » Evenimente » ULTIMA ORĂ: Marinar român, SECHESTRAT în apele Turciei! APELUL DISPERAT lansat de căpitanul Moga