Act criminal în cazul prăbușirii telecabinei din Italia. Cum au manipulat șefii sistemul de frânare pentru bani. VIDEO
Răsturnare de situație în cazul prăbușirii telecabinei din Italia. Ce părea a fi un accident tragic prinde conturul unui act criminal. Imaginile cu ghemul de fiare în care s-a transformat cabina arată că frâna de urgență a fost dezactivată intenționat cu ajutorul unui dispozitiv.
Imaginile publicate de presa din Italia arată că frâna de urgență a telecabinei Stresa-Mottarone nu a fost activată, când s-a rupt un cablu de tracțiune care a cauzat în final moartea a 14 pasageri, inclusiv doi copii. Din fotografii și videoclipuri se poate vedea un dispozitiv, o bucată de fier roșu, numită în jargon și ”furcă” care este introdusă pentru a dezactiva frâna. Principala ipoteză vehiculată de presa din peninsulă este că sistemul de frânare avea o defecțiune de o lună și jumătate iar dispozitivul respectiv a fost folosit pentru a masca acest lucru și a opri telefericul. Este, probabil, principala cauză a prăbușirii telecabinei care leagă Stresa de Mottarone. O alegere criminală, care a costat 14 vieți, scrie La Repubblica.
Trei persoane au fost arestate noaptea trecută pentru dezastrul de la telecabina Mottarone a explicat comandantul carabinierilor din Verbania, locotenent-colonelul Alberto Cicognani. "Nu a fost activată frâna în mod voluntar? Da, da, au recunoscut-o. Au existat defecțiuni la telecabină, a fost solicitată o lucrare de mentenanță care nu a rezolvat problema sau a rezolvat-o doar parțial. Pentru a evita întreruperile suplimentare ale serviciului, au ales să pună acea „furcă ”, care împiedică funcționarea frânei de urgență".
Interogatoriile angajaților companiei Ferrovie del Mottarone s-au încheiat în jurul orei patru dimineața cu trei persoane arestate: Luigi Nerini, proprietarul companiei care administrează telecabina, directorul Enrico Perocchio și șeful serviciului Gabriele Tadini. ”Erau convinși că nu s-ar fi putut produce niciodată o rupere a cablului”, a explicat procurorul Olimpia Bossi. Împotriva lor există „semne serioase de vinovăție” care au determinat ca procurorul șef Olimpia Bossi să decidă arestarea: „A fost o alegere conștientă dictată de motive economice. Telefericul ar fi trebuit să fie oprit”, a spus Bossi, care a coordonat investigațiile carabinierilor. Cele trei persoane sunt acuzate de mai multe infracțiuni, între care crimă.
Conform reconstituirii, timp de aproximativ o lună, adică de când telecabina a fost redeschisă după lockdown, unitatea de control a detectat anomalii la sistemul de frânare al uneia dintre cele două cabine. Au fost solicitate și intervenții de întreținere. Cu toate acestea, nu au rezolvat problema și ar fi fost nevoie de lucrări extinse care ar fi ținut blocat telefericul la început de vară, când s-au reîntors turiștii odată cu relaxarea restricțiilor anti-Covid. Pe de altă parte, era dificilă folosirea acelei telecabine care din când în când se oprea și trebuia să deblocată, trăgând-o cu greu la stație. Așa au decis ca sistemul de frânare de siguranță să fie „manipulat”. Unul dintre punctele care trebuie încă clarificate este dacă acea furcă a fost amplasată doar pe una dintre frânele cabinei sau pe ambele. Din videoclipurile filmate după dezastru, se pare că există un singur dispozitiv.
Camerele de supraveghere arată telegondola care se apropie de stație, la aproape 5 metri, când un cablu se rupe și începe o cursă înapoi. S-a lovit de un pilon și a căzut pe versant de la 20 de metri înălțime. Câteva dintre cele 15 persoane aflate la bord au fost aruncate din gondolă. Telecabina se îndrepta din orașul Stresa pe muntele Mottarone când s-a produs accidentul. Singurul supraviețuitor este un copil de 5 ani, care și-a pierdut ambii părinți, străbunicii și un frate mai mic în accident.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰