Video Cine este Hamish Harding, miliardarul care ar fi dispărut în Atlantic. Ultimul mesaj al acestuia înainte de expediția către Titanic
Prizonieri în adâncuri.Cursă contra cronometru pentru salvarea a cinci oameni aflaţi la bordul unui submersibil dispărut în Atlantic. Garda de Coastă din Statele Unite şi Canada caută ambarcaţiunea care ducea turiştii să vadă epava Titanicului. La bordul ei se află un miliardar britanic, un om de afaceri pakistanez şi un cunoscut scufundător din Franţa.
Submersibilul care transporta cinci turişti spre epava Titanicului a plecat în expediţie duminică dimineaţă din largul coastei de sud est a Canadei. La o oră şi 45 de minute de la începerea scufundării, a pierdut contactul cu echipa de la suprafaţă.
John W. Mauger, Garda de Coastă SUA: "Am luat legătura imediat cu Garda de Coastă Canadiană şi cu Forţele Armate ale Canadei pentru a furniza mai multe echipamente de căutare."
Salvatorii iau în calcul două scenarii diferite. Una dintre ipoteze este că submersibilul a ajuns pe fundul oceanului, la 3.800 de metri adâncime, după o problemă tehnică.
Chris Parrz, amiral (r) marina britanică: "Sunt o mulțime de resturi în jur. Deci, încercarea de a face diferența între ele cu sonarul și încercarea de a ținti zona de căutare cu un alt submersibil va fi într-adevăr foarte dificilă."
- Diferenţa dintre un submersibil şi un submarin şi ce ar fi putut merge prost la submersibilul Titan dispărut
- Cum arată submarinul dispărut în Atlantic. Imagini din interiorul submersibilului Titanic: fără scaune, cu...
- Submarinul dispărut în Atlantic. Un telefon primit în ultima clipă a întors din drum un pasager, care urma să...
Probleme pentru cei din submersibil
Există însă şi posibilitatea ca echipajul să fi reuşit să aducă submarinul la suprafaţă. însă nu pot ieşi singuri din cilindrul de titan pentru că este sigilat pe dinafară. Dacă mai sunt în viaţă, oamenii de la bord se luptă cu frigul şi întunericul.
David Pogue: "Nu există scaune sau canapele (în interior - n.red.), stai pe podea cu spatele lipit de pereţii curbaţi. Când urci, ştii că nu o să fie un nivel de siguranţă de nivelul unei companii aeriene majore. Semnezi o hârtie în care eşti informat în privinţa felurilor în care ai putea să mori."
La bord se află miliardarul britanic Hamish Harding. În vârstă de 59 de ani, Harding are afaceri în industria aviatică şi deţine trei recorduri mondiale, inclusiv cel pentru perioada cea mai lungă petrecută de un om în Groapa Marianelor. Cu o zi înainte de scufundare, Harding a scris pe pagina lui de Facebook.
"Această misiune va fi probabil prima și singura misiune cu echipaj uman către Titanic în 2023. Tocmai s-a deschis o fereastră de vreme bună și vom încerca să facem o scufundare", a scris acesta pe pagina sa.
Anul trecut, Harding a plătit peste 200.000 de dolari pentru a zbura în Spaţiu, la bordul navei Blue Origin a miliardarului Jeff Bezos.
Hamish Harding: "Ador aventurile. Am avut norocul să îmi apară posibilitatea să fac lucruri aventuroase. Am fost la Polul Sud de câteva ori."
În submersibilul dispărut, se mai află şi sunul dintre cei mai bogaţi oameni din Pakistan şi fiul acestuia, dar şi celebrul scufundător francez, Paul-Henri Nargeolet, care a condus mai multe expediţii pe Titanic, nava scufundată în 1912 după ce s-a lovit de un aisberg. Peste 1.500 de oameni au murit atunci. Al cincilea om aflat la bord este chiar directorul general al companiei OceanGate, Stockton Rush. În februarie, vorbea cu entuziasm despre expediţie
Stockton Rush, director OceanGate: "Se poate vedea înăuntru. Coborâm acolo unde era scara mare. Te poți uita în hublouri, poți merge pe puntea promenadei. Este cu adevărat incredibil. Anul viitor sperăm să trimitem un mic robot înăuntru. Dar acum, noi vom rămâne afară."
Ambarcaţiunea Titan aparţine companiei OceanGate, care taxează 250.000 de dolari fiecare persoană care vrea să vadă epava Titanicului. Submersibilul are o capacitate de cinci persoane. Fabricată din fibră de carbon şi titan, ambarcațiunea are 6,7 metri lungime şi cântărește 10,4 tone. Se poate scufunda cu uşurinţă până la 4.000 de metri şi foloseşte patru motoare electrice pentru deplasare. Este dotat cu camere, lumini și scanere pentru a explora mediul înconjurător şi o rezervă de oxigen care ajunge doar 96 de ore.
Din care prizonierii din adâncuri ar mai avea în jur de 45 de ore. Operaţiunea de salvare e însă extrem de complicată: puţine mnave pot ajunge la adâncimi mai mari de 200 de metri.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰