Cauza coliziunii rare dintre cele două avioane pe aeroportul din Tokyo. Discuţiile cu turnul de control dezvăluie un detaliu şocant
Autoritățile japoneze au început miercuri să inspecteze rămășițele carbonizate ale avionului Airbus 350 al companiei Japan Airlines și ale avionului pazei de coastă care s-au ciocnit în Tokyo. Presa locală a relatat că poliția investighează și o posibilă neglijență profesională în acest caz. Compania Japan Airlines a transmis că avionul său a fost autorizat să aterizeze.
Autorităţile nipone au lansat o anchetă pentru a stabili cauza coliziunii de marţi seara dintre două aeronave de pe aeroportul Haneda din Tokyo, iar poliţia metropolitană examinează şi pista unei neglijenţe umane, relatează Reuters.
Toţi cei 379 de oameni din avionul Airbus 350 al companiei Japan Airlines (JAL) care a luat foc după coliziunea cu un aparat Dash-8 al Gărzii de coastă au supravieţuit în mod miraculos, în schimb cinci din cei şase ocupanţi ai celui de-al doilea au murit.
Avionul Gărzii de coastă urma să transporte ajutoare pentru regiunile afectate de seismul de luni. Toţi pasagerii şi echipajul avionului de linie au fost evacuaţi în circa 20 de minute după coliziune. Avionul Airbus a fost cuprins complet de flăcări şi a ars timp de peste şase ore.
Potrivit experţilor în aviaţie, coliziunile pe pistă, pe vremuri o chestiune recurentă, au devenit mult mai rare datorită tehnologiilor şi procedurilor de monitorizare moderne. Autorităţile japoneze spun că nu este clar cum s-a produs accidentul.
- "Am asistat la un miracol. E de necrezut". Regula de aur care le-a salvat viaţa celor 379 de pasageri ai avionului...
- Aeronava din Tokyo cu aproape 400 de pasageri a primit permisiunea de aterizare de la controlul traficului aerian,...
- "Trebuia să-mi protejez fiica. Era singurul lucru la care mă gândeam". Mărturia unei mamei prinse cu fetița ei...
- 379 de persoane, evacuate în 90 de secunde din avionul care a luat foc în Japonia. Mărturia pasagerilor: "A fost...
- Imagini din interiorul avionului Airbus A350 cuprins de flăcări pe aeroportul din Tokyo. Coșmarul prin care au...
- Ce i-a salvat pe cei 379 de oameni care se aflau la bordul aeronavei din Tokyo cuprinsă de flăcări: "O țară...
- Cum au fost scoşi în viaţă cei 379 de pasageri din avionul groazei, după ce a luat foc pe aeroportul din Tokyo
- Un avion cu 379 de pasageri s-a ciocnit cu o aeronavă şi a luat foc pe aeroportul din Tokyo. Cinci oameni au murit
"O eroare umană este foarte posibilă"
Departamentul poliţiei metropolitane din Tokyo anchetează posibilitatea unei neglijenţe profesionale, au relatat mai multe media nipone, inclusiv agenţia Kyodo şi Nikkei Asia; un purtător de cuvânt al poliţiei a confirmat că are loc o anchetă, dar a refuzat să spună dacă aceasta are în vedere o posibilă neglijenţă. "O eroare umană este foarte posibilă", potrivit lui Hiroyuki Kobayashi, fost pilot al JAL şi analist de aviaţie.
În general este permisă intrarea pe pistă a unui singur avion, dar deşi a fost acordată permisiunea de aterizare (pentru Airbus), avionul Gărzii de coastă se afla pe pistă, a explicat acesta.
Ce arată înregistrarea discuţiei cu turnul de control de pe aeroportul Haneda
Înregistrările comunicaţiilor cu turnul de control al aeroportului dezvăluie noi informații. Aeronavei JAL i s-a spus să continue manevrele de apropiere de pista 34R la ora locală 17:43 şi i s-a dat permisiunea de aterizare la 17.45, cu două minute înainte de momentul în care autorităţile afirmă că s-a produs coliziunea pe aceeaşi pistă, la ora 17:47, arată înregistrările controlorilor de trafic disponibile pe liveATC.net. "Liber pentru aterizare 34R Japan Airlines 516", se aude cum spune un controlor.
Garda de coastă niponă a refuzat să comenteze
Aeroportul Haneda nu a comentat deocamdată cu privire la aceste înregistrări. JAL a asigurat marţi într-un comunicat că aeronava sa a recunoscut şi repetat permisiunea de aterizare înainte de a ateriza. Garda de coastă niponă a refuzat să comenteze cu privire la circumstanţele accidentului, inclusiv motivul pentru care se afla pe pistă avionul său şi dacă acesta staţiona sau era în mişcare în momentul coliziunii.
Pe lângă ancheta poliţiei, Autoritatea niponă pentru siguranţa transporturilor a lansat la rândul său o anchetă, cu participarea agenţiilor omoloage din Franţa, unde a fost construit avionul Airbus distrus, precum şi din Marea Britanie, unde au fost produse cele două motoare Rolls-Royce ale acestuia, au indicat persoane apropiate de anchetă. Şi compania Airbus a afirmat că va trimite o echipă de consilieri tehnici pentru a contribui la investigaţii. Autorităţile au recuperat până acum înregistratoarele de zbor şi de voce ale avionului gărzilor de coastă.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰