Antena Meniu Search
x
LIVE

Hillary Clinton vs. Donald Trump - cea mai vizionată dezbatere electorală din istoria televiziunii americane

Prima confruntare dintre Hillary Clinton şi Donald Trump, candidaţi la alegerile prezidenţiale americane din luna noiembrie, ce a avut loc luni seară, a fost cea mai vizionată dezbatere electorală din istoria televiziunii americane, întrucât a fost urmărită în direct de peste 81,4 milioane de telespectatori, informează CNN.

la 28.09.2016, 08:54

Prima confruntare dintre Hillary Clinton şi Donald Trump, candidaţi la alegerile prezidenţiale americane din luna noiembrie, ce a avut loc luni seară, a fost cea mai vizionată dezbatere electorală din istoria televiziunii americane, întrucât a fost urmărită în direct de peste 81,4 milioane de telespectatori, informează CNN.

Confruntarea electorală dintre Donald Trump şi Hillary Clinton, transmisă în direct de mai multe posturi TV americane, a stabilit astfel un nou record de audienţă în istoria de 60 de ani a dezbaterilor prezidenţiale televizate din Statele Unite.

Potrivit datelor oficiale transmise de compania Nielsen, dezbaterea a avut o audienţă medie de 81,4 milioane de telespectatori. Această confruntare electorală a fost difuzată în direct de 11 posturi de televiziune.

Cifrele nu includ însă audienţa PBS (Public Broadcasting Service - reţeaua de televiziune publică americană, n.r.), care a înregistrat o audienţă medie de 3 milioane de telespectatori pe parcursul transmisiunii. Această audienţă a postului public de televiziune american, denumită C-SPAN, nu este inclusă în mod tradiţional în audienţele totale ale posturilor comerciale.

Câteva milioane de americani au urmărit dezbatarea prezidenţială şi pe internet, prin intermediul unor streaming-uri live.

Audienţa totală de 81,4 milioane de telespectatori comunicată de compania Nielsen include persoane care au urmărit dezbaterea prin intermediul posturilor TV tradiţionale, în casele lor. Persoanele care au urmărit transmisiunea la petreceri, în baruri, restaurante şi birouri nu au fost luate în calcul.

Din acest motiv, audienţa totală a dezbaterii dintre Hillary Clinton şi Donald Trump a fost şi mai ridicată.

În ceea ce priveşte televiziunile, CNN şi alte posturi TV prin cablu specializate în difuzarea de ştiri au beneficiat de o creştere puternică a audienţelor pe parcursul ultimilor ani electorali. De o creşere similară au beneficiat şi reţelele de televiziune.

NBC a înregistrat luni seară cea mai mare audienţă, parţial pentru că Lester Holt, vedeta emisiunii ”NBC Nightly News”, a fost moderatorul dezbaterii. Aproximativ 18 milioane de americani au urmărit dezbaterea dintre Hillary Clinton şi Donald Trump pe postul NBC.

ABC a atras în faţa micilor ecrane 13,5 milioane de telespectatori, în timp ce CBS a înregistrat o audienţă de 12,1 milioane de telespectatori.

Fox News a avut o audienţă de 11,4 milioane de telespectatori, CNN a atras 9,9 milioane de telespectatori, reţeaua Fox a atras 5,5 milioane, iar MSNBC a înregistrat o audienţă de 4,9 milioane de telespectatori.

Dezbaterea dintre Clinton şi Trump a avut mare succes şi pe posturile de limbă spaniolă, fiind vizionată de 2,5 milioane de persoane pe postul Univision şi de 1,8 milioane de telespectatori ai postului Telemundo.

Deşi Donald Trump a fost un veritabil ”magnet” pentru telespectatori, Hillary Clinton a fost beneficiara acestei creşteri de audienţă. Marţi, a existat un consens în mass-media din Statele Unite, majoritatea analiştilor considerând că Hillary Clinton a ieşit învingătoare din această dezbatere directă cu Donald Trump.

Audienţa transmisiunii de luni seară a depăşit precedentul record de 80,6 milioane de telespectatori, stabilit în 1980, când Jimmy Carter şi Ronald Reagan au avut o singură confruntare televizată, în direct, înainte de alegerile prezidenţiale.

În istoria recentă, prima dezbatere Barack Obama - Mitt Romney din 2012 a înregistrat o audienţă medie de 67 milioane de telespectatori.

Datele detaliate transmise de Nielsen arată că audienţa confruntării Clinton-Trump a rămas la niveluri înalte pe durata întregii transmisiuni.

Contrar unor speculaţii de dinainte de confruntare, nu a existat nicio scădere majoră de audienţă după trecerea primelor 30 de minute din această dezbatere, care a avut o durată totală de 98 de minute.

Cei mai mulţi dintre telespectatori au continuat să vizioneze dezbaterea până la final, iar acest fapt a fost sărbătorit de echipa de campanie a lui Hillary Clinton, marţi.

Interesul publicului faţă de prima întâlnire dintre Hillary Clinton şi Donald Trump într-un platou de televiziune devenise tot mai mare în ultimele luni.

Managerii din industria de televiziune anticipau o audienţă totală cuprinsă între 80 de milioane şi 100 de milioane de telespectatori. Astfel de audienţe de televiziune sunt obţinute în Statele Unite doar de galele Super Bowl.

Luni seară şi în noaptea de luni spre marţi, dezbaterea Clinton-Trump a fost ”cea mai discutată din toate timpurile” pe Twitter, au anunţat reprezentanţii acestei reţele de socializare.

Ţinând cont de creşterea rapidă a opţiunilor din domeniul streaming-urilor, confruntarea dintre cei doi politicieni a fost, de asemenea, cea mai difuzată dezbatere prin streaming din toate timpurile.

Mai multe streaming-uri de pe YouTube au înregistrat o audienţă totală de 2,5 milioane de vizionări simultane. Streaming-urile live de pe alte site-uri au generat la rândul lor câteva milioane de vizionări.

Atât pe Twitter, cât şi pe Facebook, Donald Trump a fost un subiect mai intens discutat decât Hillary Clinton. Twitter a anunţat că ”share-ul de conversaţii asociate cu unul dintre cei doi candidaţi de pe scenă” a fost de 62% pentru Trump şi de 38% pentru Clinton.

Pe Facebook, diferenţa a fost şi mai mare, deoarece Trump a avut un share de conversaţii de 79%, iar Clinton a obţinut un share de 21%.

Însă faptul de a fi subiect de discuţii nu reprezintă neapărat un lucru benefic pentru un candidat. Cei mai mulţi dintre comentatorii politici au spus că Hillary Clinton a ieşit în avantaj faţă de Donald Trump după această dezbatere electorală.

Analizele TV post-dezbatere s-au concentrat, de asemenea, pe Trump, parţial datorită comentariilor surprinzătoare şi generatoare de perplexitate pe care candidatul republican le-a făcut pe scenă.

O analiză a postului CNN - realizată pentru a verifica dacă anumite afirmaţii au avut o bază reală - a investigat cele 26 de acuzaţii făcute de Clinton şi Trump în timpul dezbaterii de luni seară şi a descoperit că Donald Trump a fost candidatul care a făcut un număr mai mare de declaraţii ce au capacitatea de a induce publicul în eroare.

Prima dezbatere electorală directă dintre Hillary Clinton şi Donald Trump a avut loc luni seară, la David S. Mack Sports and Exhibition Complex din cadrul Universităţii Hofstra din New York şi a fost moderată de prezentatorul de televiziune Lester Holt.

A doua dezbatere prezidenţială va avea loc pe 9 octombrie, la Universitatea Washington din St. Louis, şi va fi moderată de prezentatorii TV Anderson Cooper şi Martha Raddatz.

Cea de-a treia dezbatere şi, totodată, ultima, dintre Hillary Clinton şi Donald Trump va avea loc pe 19 octombrie, la Universitatea Nevada din Las Vegas, şi va fi moderată de jurnalistul de televiziune Chris Wallace.

Alegerile prezidenţiale din Statele Unite vor avea loc pe 8 noiembrie.

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News!

Observator » Stiri externe » Hillary Clinton vs. Donald Trump - cea mai vizionată dezbatere electorală din istoria televiziunii americane