McDonald’s se retrage din Rusia și anunță că vinde tot. Are 850 de restaurante și 62.000 de angajați în Rusia
McDonald's, unul dintre cele mai cunoscute branduri la nivel internațional, a anunțat că va părăsi definitiv Rusia ca urmare a războiului din Ucraina și instabilității. Această decizie vine la 30 de ani de la deschiderea primului restaurant în Moscova și după mai bine de două luni de încetare a activității, notează CNN.
Explicația oficială oferită de conducerea companiei este aceea că "criza umanitară cauzată de războiul din Ucraina și de mediul de operare imprevizibil, au determinat McDonald's să concluzioneze că proprietatea continuă asupra afacerilor din Rusia nu mai este sustenabilă și nici nu este în concordanță cu valorile McDonald's".
Decizia de a părăsi Rusia vine după perioada de încetare a activității din martie, atunci când McDonald's, alături de alte companii occidentale, au anunțat că recurg la o astfel de decizie din cauza războiului din Ucraina.
Activele producătorului de fast-food din Rusia vor fi vândute, iar asta înseamnă că în restaurante nu va mai fi permisă folosirea logo-ului, numelui sau meniului McDonald's. CEO-ul companiei, Chirs Kempczinski a transmis că McDonald's că are peste 62.000 de angajați în Rusia și că decizia de a părăsi această țară a fost una extrem de dificilă.
Sfârșitul unei ere în Rusia
- FOTO. 30.000 de ruși stăteau la coadă la primul McDonald’s deschis acum 30 de ani. Cele mai mari simboluri ale...
- KFC, McDonald’s, Pizza Hut, Heineken şi Starbucks îşi suspendă activitatea în Rusia
- Un rus s-a legat cu cătușele de ușa unui McDonald's: "Rămân fără mâncarea pe care am consumat-o toată...
Primul McDonald's din Rusia a fost deschis pe 31 ianuarie 1990. Evenimentul a reprezentat o premieră pentru această țară, cu doar doi ani înainte de prăbușirea Uniunii Sovietice. Peste 30.000 de persoane au fost servite doar în prima zi, programul fiind extins pentru a-i servi pe toți doritorii.
Deschiderea acestui fast food în Moscova a avut o încărcătură simbolică care a depășit produsele care au făcut din McDonald's brandul global și a reprezentat o încercare a lui Gorbaciov de a-și deschide țara către lumea exterioară, subliniază Darra Goldstein, o expertă în studii ruse.
Plecarea McDonald's "reprezintă un nou izolaționism al Rusiei, care trebuie acum să caute în interior investițiile și dezvoltarea mărcilor de consum", a declarat Neil Saunders, director general al GlobalData. El a adăugat că alte branduri occidentale iau "poziție principială asupra conceptelor de libertate și democrație" și își regândesc afacerile din Rusia.
Brandurile occidentale au luat o decizie similară celei luate de McDonald's după anexarea în 2014 a Peninsulei Crimeea și declararea republicilor populare din estul Ucrainei. Cu toate acestea, autoritățile și antreprenorii locali au reușit să ocolească aceste sancțiuni.
Mai exact, în Donbas, locul McDonald's a fost luat de DonMak, un operator independent care nu este asociat cu corporația internațională și care a preluat, în anumite zone, restaurantele lanțului, comercializând produse similare. Într-o situație asemănătoare se află și unul dintre competitorii McDonald's, KFC, înlocuit în peninsula anexată ilegal de Rusia de Crimean Fried Chicken.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰