Video Oraşul în care parcarea pentru SUV-uri ar putea fi de 3 ori mai scumpă. Pentru ce vehicule s-ar putea aplica regula
O măsură adoptată la Paris şi despre care se vorbeşte şi în restul continentului dă fiori proprietarilor de SUV-uri din România. Parcarea pentru maşinile de mare gabarit va fi de trei ori mai scumpă. Decizia ar putea fi soluţia salvatoare în oraşele sufocate de trafic şi poluare, spun autorităţile. Şoferii de SUV-uri vorbesc, însă, despre discriminare.
- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
Localnicii din Paris au votat, la un referendum convocat de primarul Anne Hidalgo, suprataxarea maşinilor mari care parchează în metropolă.
Pentru ce tip de vehicule s-ar putea aplica regula
Cristi Popovici, reporter Observator: Șoferul unui SUV 4x4 va trebui sa plătească 18 euro pe ora în centrul Parisului și 12 euro pe ora în afara acestei zone. Regula se aplică vehiculelor cu motoare termice și hibridelor de peste o tonă 600. Cele full electrice scapă de suprataxă doar dacă sunt mai uşoare de două tone.
Măsura a fost luată după ce mai multe organizaţii de mediu, non-guvernamentale, au reclamat că SUV-urile şi-au mărit dimensiunea constant în ultimii ani. Aşa au ajuns să îngreuneze şi mai mult traficul şi să ocupe tot mai mult spaţiu în parcări.
- Capitala europeană unde șoferii de SUV-uri vor plăti 225 de euro pentru 6 ore de parcare. Referendumul, aprobat...
- Afacerea unui fermier din Bihor, unică pe piaţa din România. Ce produse vinde la tonomat: "Am investit 15.000 de...
- Șofer cu mult tupeu, filmat pe străzile din Mamaia. Șmecher și foarte grăbit, a depășit mașinile din trafic...
James Nix, Asociaţia Transport&Enviroment Paris: Maşinile cresc cu 1 centimetru în lăţime la fiecare doi ani. Vedem că locuitorii oraşelor spun, pur şi simplu, că SUV-urile nu sunt potrivite pentru oraş. 2,00 Sunt şi mult mai periculoase. SUV-urile Provoacă şi cu 20% mai multe accidente mortale decât maşinile clasice.
Cristi Popovici, reporter Observator: Până acum 10 ani, când SUV-urile au început să se înmulţească, parcarea nu era o problemă pentru şoferii cu maşini clasice, cu o lăţime de un metru şi 75 de centimetri, să spunem. Dar, cum SUV-urile de dimeniuni medii sunt cu 10 centimetri mai late decât autombilele de oraş, iar cele mari trec de doi metri lăţime, parcarea între două vehicule de acest fel devine imposibilă - că nu mai rămâne loc să iasă şi şoferul din maşină.
În România, 4 din 10 maşini cumpărate sunt SUV-uri
Măsuri pentru limitarea SUV-urile au luat şi primăriile din Lyon, Amsterdam şi Tubingen, din Germania. În România, patru din 10 maşini cumpărate sunt SUV-uri.
Suprataxarea parcării pentru maşinile de mare gabarit este una dintre măsurile cu care primarul Parisului încearcă să facă mai ecologic şi prietenos oraşul care va găzdui la vară Jocurile Olimpice.
Adrian Mitrea, jurnalist auto: Se stipulează în această lege, referendum, că maşinile celor care vin din afara Parisului vor plati sumele astea. Cu alte cuvinte, rezidenţii Parisului pot sa stea linistiti si pot ocupa spatiul public cu aceleasi tarife.
Parizienii au adoptat, anul trecut, tot prin referendum interzicerea trotinetelor electrice de închiriat.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰