Rezultatul anchetei în cazul avionului prăbuşit la Moscova
41 de persoane au murit după ce un avion al companiei Aeroflot s-a prăbuşit pe aeroportul din Moscova, Rusia, în urmă cu 11 zile.
41 de persoane au murit după ce un avion al companiei Aeroflot s-a prăbuşit pe aeroportul din Moscova, Rusia, în urmă cu 11 zile.
S-au vehiculat numeroase scenarii în legătură cu producerea accidentului însă, în cele din urmă, autorităţile ruseşti au ajuns la concluzia că cei doi piloţi sunt principalii vinovaţi.
Piloţii sunt de vină pentru prăbuşirea avionului de la Moscova
Conform The Sun, piloţii au comis câteva erori grave înainte ca avionul să se prăbuşească şi să ia foc.
Iniţial, avionul a decolat de pe aeroportul din Moscova. A fost prima mare greşeală făcută de piloţi, în condiţiile în care spre aeroport tocmai de îndrepta o furtună.
Avionul a fost lovit de un fulger în zbor, iar piloţii au solicitat de urgenţă să aterizeze din nou pe aeroportul din Moscova.
Obişnuiţi să piloteze cu pilotul-automat pornit în permanenţă, piloţii au comis alte greşeli în procesul de aterizare.
Căpitanul avionului de la Moscova nu mai aterizase fără ajutorul pilotului-automat
Ei inclusiv au abordat cu o viteză mult prea mare apropierea de pistă, conform ultimelor imagini date publicităţii.
Aeronava se loveşte de câteva ori de pistă şi ricoşează în sus, înainte de a lua foc.
Unul dintre experţii care au analizat cazul a precizat că Denis Edvokimov, căpitanul de pe avionul respectiv, nu mai pilotase un Sukhoi Superjet 100 fără ajutorul pilotului-automat.
De asemenea, expertul este convins că oamenii care s-au salvat au avut noroc pentru că vârful avionului nu s-a dislocat la contactul cu solul. Dacă acest lucru se întâmpla, aproape sigur toţi cei aflaţi la bord ar fi murit.
Urmează să se stabilească care dintre cei doi piloţi a laut deciziile greşite. Oricum, ambii riscă ani grei de închisoare pentru moartea celor 41 de pasageri.
În ciuda tragediei de la Moscova, Rusia nu renunţă să producă avioane Sukhoi Superjet 100
Există însă şi voci care îi apără pe aceştia şi spun că piloţii nu primesc suficiente ore de practică şi trebuie să se bazeze pe ce au învăţat din manuale, chiar dacă de multe ori se pot lovi de momente neprevăzute.
Autorităţile ruseşti nu vor să comenteze pe marginea tragediei şi spun că aşteaptă raportul final, care ar urma să fie publicat spre sfârşitul lunii mai.
Însă, se dau asigurări că nu se va întrerupe producţia de aparate Sukhoi Superjet 100 "atâta timp cât încă avem cereri pentru astfel de avioane".
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰