Rușii se laudă că sancțiunile nu-i afectează, dar nu mai au airbag-uri și aer condiționat pe mașinile noi
De la începutul războiului din Ucraina, Federația Rusă se confruntă cu sancțiuni fără precedent din partea statelor occidentale, dar și cu o retragere masivă a companiilor multinaționale de pe piața lor. Deși oficialii susțin că efectul sancțiunilor este mic, realitatea pare să indice altceva. Un prim exemplu este cel al noilor mașini, care vor ieși pe poarta fabricilor rusești fără elemente de siguranță și confort de bază, notează Bloomberg.
Rusia va fi forțată să producă vehicule fără caracteristici de siguranță de bază, cum ar fi airbag-uri și sisteme de frânare anti-blocare, pentru a reporni producția locală, potrivit fostului proprietarul al celei mai mari fabrici de automobile din țară. Oficialii Renault sunt de părere că rușii nu mai au piesele necesare în acest moment.
"Este deja legal să nu ai ABS sau airbag-uri" în Rusia, a declarat Luca de Meo, CEO-ul Renault, la o conferință de la Paris. El este de părere că producția din Rusia va reveni probabil la specificațiile care nu mai sunt oferite în vest.
De Meo a ținut această conferință de presă la o lună după ce Renault a fost de acord să-și transfere activele rusești de 2.2 miliarde de euro către entități de stat pentru o sumă simbolică, în ceea ce a reprezentat o naționalizare declanșată de războiul din Ucraina. Avtovaz, uzina care produce marca Lada, a fost preluată de un institut de cercetare auto de stat cunoscut sub numele de NAMI.
Industria auto din Rusia se confruntă cu un deficit de piese
- Oficiali de la Casa Albă se tem că sancțiunile împotriva Rusiei sunt atât de puternice încât lovesc și...
- Vladimir Putin şi Xi Jinping devin "prieteni" tot mai buni. Mesaj puternic de susținere a Rusiei, de la...
- Renault și-a vândut pe o rublă afacerile din Rusia, evaluate la 2,2 miliarde de euro. Rușii vor produce Dacia...
AvtoVaz și alți producători străini au oprit producția în lunile de după ce Vladimir Putin a invadat Ucraina, în condițiile în care sancțiunile au oprit livrările de piese de schimb. Rușii au reluat producția auto pe 8 iunie, după cum a raportat Tass. Vânzările de mașini din Rusia s-au prăbușit de când a izbucnit războiul.
De Meo a declarat că sancțiunile comerciale au blocat intrarea componentelor necesare pentru a face vehicule, cel puțin nu la standardul pe care compania sa și l-a impus.
"A fost imposibil să funcționăm ca un producător clasic, așa cum am vrut să o facem și cu un nivel de tehnologie care este bun pentru brandul nostru", a spus CEO-ul. "Nu mai sunt piese care să intre (n.r. în Rusia)."
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰