Starbucks desființează 1.100 de locuri de muncă şi elimină mai multe băuturi din meniu
Starbucks desființează 1.100 de locuri de muncă și își simplifică meniul în SUA, încercând să-și îmbunătățească afacerile în scădere pe piața internă.

- Ministerul Sănătăţii atacă ANPC pentru controalele din spitale: "Nu acceptăm abuzuri". DETALII la Observator 12:00, la Antena 1
- Efectul Elon Musk și JD Vance la alegerile din Germania: se va repeta scenariul în România? Analist: "S-a mobilizat și electoratul din cealaltă tabără"
Printre primele produse care vor fi eliminate se numără Royal English Breakfast Latte, White Hot Chocolate și mai multe tipuri de frappuccino. Însă, Starbucks a declarat că vor fi eliminate și alte oferte, în timp ce își propune să reducă meniul cu aproape o treime în următorul an, sperând să reducă timpii de așteptare și să îmbunătățească calitatea și consecvența, potrivit BBC.
Vânzări în scădere
Compania se confruntă de anul trecut cu o scădere continuă a vânzărilor, care a fost deosebit de pronunțată în SUA. Directorul executiv Brian Niccol, care a condus anterior lanțul alimentar mexican Chipotle, a fost adus la Starbucks anul trecut pentru a ajuta la redresarea afacerii.
Acesta a declarat că dorește să vadă compania revenind la originile sale. Băuturile care urmează să fie eliminate „nu au fost achiziționate în mod obișnuit, pot fi dificil de preparat sau sunt asemănătoare altor băuturi din meniul nostru”, a declarat Starbucks. Modificările urmează să intre în vigoare la 4 martie.
- Noul trend lansat de generaţia Z. Ce preferă în locul cluburilor de noapte: "Un ritual aproape sfânt"
- Produsul pe care toţi îl consumăm, dar nu toţi o facem corect. Doar 3 ceşti pe zi ne adaugă aproape 2 ani de...
- Produsul la care românii nu renunţă, deşi se scumpeşte de la o zi la alta: "Totul este reglat de vechea cerere...
- Cafeaua ar putea deveni un lux. Preţul global atinge un nivel record din cauza recoltei slabe
- "Băuturile-minune", pline de zahăr şi aditivi. Lui Ines i-a crescut de 4 ori glicemia: "Puteam intra în comă!"
„Ne simplificăm meniul pentru a ne concentra pe mai puține articole, mai populare, executate cu excelență. Acest lucru va face loc inovației, va ajuta la reducerea timpilor de așteptare, va îmbunătăți calitatea și consecvența și se va alinia cu identitatea noastră de bază ca o companie de cafea", a declarat luni compania.
Posturile care vor fi desfiinţate
Reducerile de locuri de muncă anunțate luni se concentrează pe rolurile de „partener de sprijin” corporativ și nu vor afecta locurile de muncă sau investițiile din magazine, a declarat compania.
Compania a declarat că va informa personalul afectat de aceste decizii până marți la prânz. De asemenea, va elimina „câteva sute” de posturi deschise și neocupate. „Intenția noastră este de a opera mai eficient, de a crește responsabilitatea, de a reduce complexitatea și de a asigura o mai bună integrare”, a scris Niccol. Starbucks are peste 360.000 de angajați și operează sau deține licențe pentru mai mult de 40.000 de magazine din întreaga lume.
SUA este cea mai mare și cea mai importantă piață a sa, însă brandul său din această țară a avut de suferit în ultimii ani, deoarece clienții s-au plâns de timpii lungi de așteptare și de prețurile ridicate, iar compania s-a luptat cu barista care au încercat să se sindicalizeze. De asemenea, compania a fost implicată în dezbaterile privind războiul dintre Israel și Gaza, confruntându-se cu apeluri la boicot atât din partea taberelor pro-Israel, cât și din partea celor pro-Palestina, în ciuda eforturilor companiei de a rămâne neutră.
Luna trecută, compania a declarat că tranzacțiile la magazinele din SUA deschise de cel puțin un an au scăzut cu 8% în ultimul trimestru, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Demersul de simplificare a meniului marchează o schimbare față de strategiile anterioare, care puneau accentul pe băuturi personalizate.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰