Tesla, detronată de chinezii de la BYD. De ce au explodat vânzările chinezilor şi de ce a livrat Elon Musk mai puţine maşini electrice
Grupul chinez BYD ar urma să detroneze Tesla din poziţia de cel mai mare producător mondial de automobile electrice, în condiţiile în care vânzările constructorului chinez încep să prindă viteză, relatează Bloomberg, citat de Agerpres. Elon Musk, director general la Tesla, a livrat cu peste 20.000 de maşini mai puţin în T3 2023 din cauza opririlor liniilor de producţie în uzine.
În trimestrul al treilea al acestui an, BYD a vândut 431.603 vehicule complet electrice, în creştere cu 23% comparativ cu trimestrul al doilea. Comparativ, Tesla a livrat 435.059 de automobile electrice la nivel mondial iar decalajul de 3.456 de unităţi dintre cei doi producători este cel mai mic înregistrat vreodată.
Scădere a vânzărilor de electrice la Tesla
"BYD va vinde mai multe autovehicule de pasageri complet electrice decât Tesla în trimestrul patru", spune Taylor Ogan, directorul la fondul de investiţii Snow Bull Capital, care deţine acţiuni la ambele companii.
Dacă la automobilele electrice se adaugă şi modelele hibride, BYD a vândut un număr total de 822.094 de autovehicule în trimestrul care s-a încheiat la 30 septembrie, ceea ce reprezintă un nou trimestru record pentru BYD şi îi consolidează poziţia de cea mai bine vândută marcă de automobile din China.
- Robotul Optimus, fabricat de Tesla, din ce în ce mai inteligent. Face cumpăna şi poate sta în poziţii de yoga
- "Unde este soţia ta?" Reacţia lui Erdogan după ce Elon Musk şi-a adus fiul de 3 ani la întâlnire
- "Faceţi ceva să-l programaţi cum trebuie!". Elon Musk, la un pas să fie victima autopilotului de pe maşinile...
Chinezii de la BYD, mai aproape de titlul de campioni ai maşinilor electrice
Renumit pentru automobilele sale cu preţuri accesibile, BYD a făcut progrese în extinderea gamei de modele, ceea ce a ajutat la explozia vânzărilor. Compania chineză a adăugat două noi mărci de automobile electrice de lux, Yangwang şi Fang Cheng Bao, pentru a intra pe segmentul de preţ de un milion de yuani (137.000 de dolari), mai mult decât dublu faţă de cele mai scumpe vehicule pe care le vindea anterior.
De asemenea, BYD profită şi de pe urma creşterii exporturilor, constructorul chinez mizând pe o pondere mai mare a vânzărilor realizate peste graniţă care să se adauge poziţiei dominante din China. În trimestrul al treilea exporturile au reprezentat 9% din vânzările BYD, faţă de 5% în trimestrul al doilea, susţine analistul Bloomberg Intelligence, Joanne Chen.
"Anul următor acesta va fi un motor important de creştere a vânzărilor globale, pe măsură ce BYD îşi extinde prezenţa globală cu mai multe vehicule electrice noi", a apreciat Joanne Chen.
Tesla, afectată de suspendările de producţie pentru noul Model 3 şi Cybertruck
În schimb, livrările Tesla au fost inferioare estimărilor cu aproximativ 20.000 de unităţi în trimestrul al treilea, pe măsură ce constructorul american îşi pregăteşte uzinele pentru a produce o nouă versiune a sedanului Model 3 precum şi noua camionetă Cybertruck.
Aceste "upgrade-uri" la uzine se referă la o pauză de producţie la fabrica Giga din Shanghai pentru a trece la noua versiune Highland a Modelului 3, precum și la suspendarea lucrărilor la Giga din Texas pentru a pregăti producția de Cybertruck.
Cu toate acestea, compania lui Elon Musk şi-a confirmat obiectivul anual care prevede vânzarea a 1,8 milioane de vehicule. BYD intenţionează şi el să vândă aproximativ trei milioane de vehicule, inclusiv hibride.
Însă, atât BYD cât şi Tesla au intrat în vizorul autorităţilor europene, care au demarat o investigaţie asupra subvenţiilor acordate producătorilor chinezi de automobile electrice, care în opinia Bruxelles-ului le conferă un avantaj incorect faţă de producătorii europeni.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰