Meniu LIVE
Search
x

(P) Cum sa creezi spatiul de lucru ideal, la tine acasa

Munca de acasa poate deveni obositoare, mai ales daca nu ai un birou bine pus la punct, ci mai degraba unul improvizat. Insa pentru a avea randament la munca, ai nevoie de conditii adecvate. Asadar, daca nu ai apucat pana acum sa-ti amenajezi biroul, este momentul sa o faci.

De Redactia Observator la 22.02.2022, 15:05

Un spatiu de lucru conceput special in acest scop va crea un mediu in care sa te simti mai inspirat, mai productiv si te va ajuta sa iti mentii sanatatea psihica. Insa acest lucru e mai simplu de zis decat de facut pentru ca, asa cum stii deja, integrarea mediului de la munca in confortul casei tale poate fi o adevarata provocare, cu atat mai mult cu cat trebuie sa creezi o limite sanatoase intre viata personala si job.

O mica investitie te poate ajuta sa creezi aceasta delimitare. Daca nu ai facut economii, o solutie simpla si convenabila este sa apelezi la credite online rapide nebancare.

Indiferent ca vrei sa investesti mai mult sau nu in zona de lucru, tine cont de urmatoarele aspecte atunci cand iti amenajezi biroul acasa.

  1.  Camera

Atunci cand nu ai o incapere dedicata exclusiv biroului, alegerea camerei in care lucrezi este extrem de importanta.

Astfel, cu toate ca nu este recomandat sa amplasezi biroul in dormitor, atunci cand nu ai alta alternativa, asigura-te ca delimitezi bine zona in care lucrezi de zona in care dormi. Poti folosi un paravan in acest scop.

In schimb, daca spatiul iti permite, amenajeaza-ti biroul in living. Fiind in general o camera mai incapatoare decat dormitorul, ai avantajul ca poti folosi un birou mai mare sau mai multe monitoare.

Un alt spatiu in care iti poti amenaja biroul este balconul. Aceasta poate fi o optiune excelenta daca nu ai nevoie de prea multe materiale pentru a-ti face treaba. In acest loc vei beneficia de lumina din plin si de aer proaspat.

  1.  Biroul

Biroul de acasa trebuie sa-ti ofere conditii propice de munca, dar si inspiratie si oportunitatea de a te relaxa intre sarcini. Incearca sa alegi un birou potrivit pentru jobul pe care il ai, dar, in acelasi timp, complementar cu stilul camerei in care lucrezi.

Daca ai nevoie de mai multe monitoare si alte accesorii electronice, birourile mari sunt mai practice. De asemenea, birourile cu biblioteca iti ofera spatiu de depozitare suplimentar pentru toate materialele necesare. Insa, daca nu beneficiezi un spatiu prea generos, poti opta pentru un birou cu blat mobil pe care sa il poti muta cu usurinta. Iar pentru a-ti depozita lucrurile, adauga cateva rafturi suprapuse.

Un birou mic, minimalist, este ideal pentru cei care au nevoie doar de un laptop si de cateva accesorii pentru a-si face treaba.

  1.  Delimiteaza zona de lucru

In functie de camera pe care o alegi si de spatiul pe care il ai la dispozitie, incearca sa delimitezi biroul de restul incaperii. In special in camera de zi, mintea ta va fi usor distrasa de factori externi, ceea ce iti va afecta productivitatea. Separand pe cat posibil zona de lucru, vei reusi sa te concentrezi mai bine si vei avea mai mult spor.

Poti opta pentru un tapet care sa dea un aer office sau unul care sa invioreze atmosfera, sau o biblioteca care sa-ti ofere acces rapid la lucrurile de care ai nevoie.

  1.  Scaunul

Scaunul de birou este mai important decat crezi. Din lipsa spatiului, vei fi tentat sa alegi un fotoliu micut sau un scaun pliabil pe care il poti ascunde dupa ce ti-ai terminat treaba. Insa, acest compromis nu este in avantajul tau.

Munca de birou inseamna sa stai jos mai multe ore, fapt care iti poate afecta sanatatea si, ca urmare, productivitatea. De asemenea, daca scaunul nu are dimensiunile potrivite pentru tine, vei resimti dureri musculare si disconfort care, cu timpul, vor duce la aparitia unei schimbari in postura.

Un scaun de birou confortabil te va face sa adopti o pozitie corecta a corpului atunci cand lucrezi, lucru care se va reflecta si asupra performantei tale la munca.

  1.  Culorile

Culorile sunt un factor mai putin evident dar notabil ce influenteaza starea de spirit si performanta la locul de munca.

Opteaza pentru nuante deschise, dar ia in considerare si culorile din incaperea in care amenajezi biroul, pentru a fi in armonie unele cu celelalte. Foloseste-ti creativitatea si adauga decoratiuni si alte accesorii pentru a completa designul biroului tau intr-un stil personal. Plantele sau lumanarile parfumate pot fi integrate cu succes in majoritatea spatiilor.

Totodata, lumina este extrem de importanta, prin urmare incearca sa pozitionezi biroul in fata unei ferestre pentru a beneficia de lumina naturala.

In concluzie, spatiul in care lucrezi afecteaza atat munca propriu-zisa, cat si starea de spirit, de aceea ar fi bine sa investesti in el. Daca ai nevoie de bani pentru asta, poti alege sa soliciti credite nebancare ifn. Gandeste-te cum ai vrea sa arate biroul de acasa si realizeaza o lista cu materialele de care ai nevoie, astfel incat sa obtii un buget estimativ.

Investind in zona de lucru, vei aduce beneficii asupra performantei, dar si a sanatatii tale. Un loc care te inspira iti va linisti si relaxa mintea, rezultand si intr-o putere mai mare de concentrare.

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News!

Observator » Inedit » (P) Cum sa creezi spatiul de lucru ideal, la tine acasa