Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Range Rover de 183.000 de lire, considerat "imposibil de furat", prădat de hoţi la 2 zile de la cumpărare

Un bărbat din Marea Britanie a rămas fără Range Rover-ul său de lux, în valoare de 183.000 de lire sterline, după ce a fost furat direct din fața casei, la doar două zile după ce l-a scos din showroom. Reprezentanții dealerului l-au asigurat că mașina era "imposibil de furat".

de Larisa Andreescu

la 27.01.2025 , 17:17

Range Rover, furat din faţa casei Range Rover de 183.000 de lire, considerat "imposibil de furat", prădat de hoţi la 2 zile de la cumpărare - Captură video / Youtube

Proprietarul, John, un bărbat de 45 de ani din Leamington Spa, Warwickshire, și-a ridicat noul Range Rover SV Edition One pe 13 decembrie. Modelul, o ediție limitată 2024, este unul dintre cele doar 550 de modele disponibile în Marea Britanie, făcându-l o adevărată bijuterie pentru colecționari și o țintă dorită pentru hoți.

Range Rover-ul, un vehicul de ultimă generație, era dotat cu opțiuni exclusiviste, precum scaune cu masaj, un sistem audio „4D” care sincroniza vibrațiile scaunelor cu ritmul muzicii și jante din grafit de 10.000 de lire sterline. John și-a ridicat mașina de la dealer în jurul orei 15:30, a doua zi după ce a semnat actele. Însă, în mai puțin de 60 de ore, vehiculul său exclusivist a fost furat de o rețea de hoți, într-o operațiune extrem de bine planificată.

Dealerul l-a asigurat că mașina este "imposibil de furat"

Articolul continuă după reclamă

John spune că furtul l-a șocat, mai ales că un reprezentant al dealerului l-a asigurat că Range Rover-ul său este „imposibil de furat”, datorită unui nou upgrade de securitate realizat de producătorul JLR (Jaguar Land Rover).

Pe acelaşi subiect

Acesta povestește că a discutat cu dealerul despre montarea unui dispozitiv Ghost Immobiliser – un sistem care necesită introducerea unui cod unic înainte ca vehiculul să poată fi condus. Însă, conform spuselor sale, personalul dealerului l-ar fi convins că acest upgrade de securitate JLR face ca "nimeni să nu poată fura maşina".

„M-am simțit în siguranță cu aceste informații”, a declarat John. „Tocmai plătisem 183.000 de lire pentru o mașină produsă de JLR, iar personalul era convins că noile sisteme de securitate fac aceste vehicule sigure și imposibil de furat.”

La puțin timp după ora 1 dimineața, o mașină a oprit în capătul străzii unde locuia John, proprietarul Range Rover-ului furat. Din vehicul au coborât trei bărbați: doi s-au îndreptat direct spre casa lui, iar al treilea a rămas de pază pe trotuarul opus.

Operațiunea furtului de doar 15 minute

Nu este clar ce tehnică au folosit hoții pentru a intra în mașină, dar camerele de supraveghere au surprins momentul în care unul dintre bărbați s-a așezat pe scaunul șoferului, în timp ce celălalt prelua deja controlul vehiculului. În doar 15 minute, trio-ul a reușit să pornească mașina și să plece.

John, care lucrează în industria energiei regenerabile, s-a trezit la ora 3 dimineața din cauza mai multor apeluri pierdute de la compania de urmărire GPS. Privind pe fereastră, a realizat cu groază că mașina sa lipsea din fața casei.

„Locuim într-o zonă foarte liniștită, cu o singură cale de acces, fără trafic de tranzit. M-am trezit la ora 3 și am văzut mai multe apeluri pierdute de la compania de GPS. M-am uitat pe fereastră și mașina mea dispăruse”, a povestit John.

Tracker-ul vehiculului fusese dezactivat de hoți, aşa că a sunat la poliție și a verificat imaginile surprinse de camerele de supraveghere.

„M-am uitat înfricoșat la imagini și i-am văzut pe cei trei bărbați, cu cagule pe față, cum fură mașina. Șoferul care i-a adus a plecat imediat după ce i-a lăsat, deci erau siguri că vor pleca cu mașina mea. Le-au trebuit doar 15 minute ca să o deschidă, să o pornească și să plece. Știau exact ce trebuie să facă”, a declarat John, potrivit Daily Mail.

Range Rover-ul, furat printr-o metodă mai sofisticată decât "furtul prin releu"

O metodă frecvent utilizată de hoții de mașini din zilele noastre este așa-numitul „furt prin releu”, în care se folosește un scaner digital pentru a capta semnalul cheii mașinii și a păcăli sistemul că aceasta se află în apropiere. Hoții au nevoie să fie la doar câțiva metri de cheia mașinii pentru a capta semnalul, chiar dacă aceasta este în interiorul casei.

Totuși, John spune că în cazul său hoții nu s-au apropiat de locuință pentru a folosi un astfel de dispozitiv. „Nu au venit aproape de casă cu un scaner pentru a capta semnalul cheii. Ce au făcut a fost mult mai sofisticat, nu au avut nevoie de așa ceva. Mi s-a spus că doar 500 de astfel de mașini au fost produse, ediția 2024 SV One, iar mașina mea a fost numărul 50 vândut. Dealerul mi-a spus că a mea este prima furată.”

Plângere către conducerea Jaguar Land Rover

Furios, John a trimis o plângere directorului general al JLR, Adrian Mardell, pe 1 ianuarie. În această scrisoare, el a scris: „Furtul mașinii mele demonstrează un eșec catastrofal al sistemelor de securitate promovate drept de ultimă generație. Aceste funcții, promovate intens de JLR, nu au reușit să prevină furtul, deși JLR afirmă public: „Investițiile JLR includ actualizări ale modulului de control al caroseriei (Body Control Module), care împiedică hoții să conducă un vehicul fără cheie.”Această afirmație este categoric contrazisă de circumstanțele furtului, în care vehiculul a fost furat fără cheie.”

Răspunsul JLR și o lipsă de responsabilitate

Pe 6 ianuarie, Jaguar Land Rover Client Relationship Centre a răspuns: „Ca producător responsabil, am implementat scheme de reducere a riscului de furt pentru a ajuta la diminuarea acestui pericol; totuși, aceste măsuri nu pot fi considerate soluții complete.

Furtul de vehicule este un risc cu care se confruntă toți proprietarii, iar noi nu vom lua în considerare vreo cerere de responsabilitate. Dacă rămâneți nemulțumit de răspunsul nostru, vă sugerăm să solicitați asistență printr-un serviciu alternativ de soluționare a litigiilor, cum ar fi The Motor Ombudsman.”

Întrebat despre bandele de hoți de mașini care prosperă în Regatul Unit, Iain McKinlay, de la Asociația Investigării Furturilor Auto (IAATI), a declarat: „În general, aceste operațiuni seamănă cu o ierarhie slab organizată, foarte asemănătoare cu modelul unui grup de trafic de droguri. În vârf se află organizatorii, cei care stabilesc destinațiile vehiculelor furate. Sub ei sunt coordonatorii, care decid ce mărci și modele trebuie sustrase. În cele din urmă, hoții sunt cei care execută furturile. Aceștia, de cele mai multe ori, nu sunt direct legați de grupurile de crimă organizată, ci acționează independent, lucrând pentru cei care oferă cea mai bună plată.”

Această structură descentralizată permite grupurilor de crimă organizată să se distanțeze de furturile efective, asigurând în același timp un flux constant de vehicule furate. Hoții primesc doar suficient cât să rămână motivați să continue, dar nu atât de mult încât să-și permită să se oprească. Mulți dintre ei sunt pe teren noapte de noapte, căutând următorul „plătitor” pentru o mașină furată.”

Piața neagră pentru vehicule de lux

Piețele principale pentru mașinile de lux furate sunt cele cu cerere mare pentru bunuri de lux accesibile, combinate cu controale vamale slabe și sisteme de înregistrare deficitare, care fac verificarea proprietății vehiculului o sarcină dificilă, explică McKinlay.

În Orientul Mijlociu, destinațiile includ Emiratele Arabe Unite și Arabia Saudită. În Africa, piața este în continuă expansiune, cu țări precum Nigeria, Ghana, Libia și Africa de Sud în frunte. Aici, clienții bogați preferă mașinile specificațiilor britanice, considerate de o calitate superioară față de cele disponibile local.

Autoritățile le recomandă celor care dețin vehicule cu sistem de acces fără cheie să ia măsuri suplimentare de protecție. Printre acestea se numără păstrarea cheilor în cutii speciale care blochează semnalul, utilizarea de dispozitive de blocare a volanului și instalarea de sisteme GPS de urmărire. De asemenea, parcarea mașinilor în zone bine iluminate și supravegheate poate descuraja hoții.

Larisa Andreescu Like

Larisa Elena Andreescu face parte din echipa Observator de peste 8 ani şi este în prezent Editor de Content pentru site-ul observatornews.ro.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Întrebarea zilei
Credeţi că patronii HORECA ar trebui să permită clienților să aducă propriile recipiente pentru mâncare la pachet?
Observator » Mapamond » Range Rover de 183.000 de lire, considerat "imposibil de furat", prădat de hoţi la 2 zile de la cumpărare