RĂZBOIUL post-it-urilor. Cum s-a transformat o banală bucată de hârtie într-o "armă" a creativităţii (GALERIE FOTO)
Cu toţii le folosim fie pentru a ne aminte ce avem de făcut la muncă sau acasă, fie pentru a realiza diverse proiecte. Se pare însă că angajaţii unor firme din New York au dus post-it-ul la alt nivel.
Cu toţii le folosim fie pentru a ne aminte ce avem de făcut la muncă sau acasă, fie pentru a realiza diverse proiecte. Se pare însă că angajaţii unor firme din New York au dus post-it-ul la alt nivel.
Totul a început simplu
Un angajat al unei firme de publicitate – Harrison and Star – a scris un simplu “Hi/Bună” (din post-it-uri) pe geamul biroului său situat în clădirea de la numărul 75 de pe strada Varick Street, din New York.
Cel mai probabil, aştepta o reacţie de la cineva. Iar acea reacţie a venit. La geamul unui birou din clădirea alăturată (200 Hudson) a apărut mesajul “Sup”, ce părea o invitaţie la cină.
Lucrurile nu s-au oprit aici
Dimpotrivă, a fost doar începutul. În zilele următoare, tot mai mulţi angajaţi, de la firme precum Havas Worldwide, Horizon Media, Cake Group, Biolumina, Getty Images sau Heartbeat Ideas au început să lipească pe geam diverse mesaje sau desene.
Cum în clădire erau multe firme de media şi marketing, totul s-a transformat rapid într-un “război al post-it-urilor”, în încercarea de a lipi cel mai inventiv sau mai amuzant mesaj sau desen.
Ferestrele au început să se umple de mesaje şi imagini amuzante.
Unii au preferat să realizeze diverse sigle.
Alţii au dat dovadă de mai multă creativitate.
Războiul nu a rămas fără ecou
Una dintre cele mai renumite firme distribuitoare de post-it-uri - 3M - le-a livrat "muniţie" angajaţilor, livrându-le gratis materialul necesar pentru a continua "războiul".
"Am aflat despre Războiul Post-it" şi am fost încântaţi că aceste firme folosesc aceste produse pentru o astfel de formă de exprimare creativă. Când am auzit cât de multe agenţii s-au implicat, am decis imediat să le venim în ajutor, pentru ca tot mai mulţi oameni să se implice", a declarat Jeff Hillins, director în cadrul 3M.
Finalul apoteotic
După mai multe săptămâni de la debutul "războiului", firma Havas Worldwide a decis să-i pună capăt. Modul în care a făcut-o a fost însă epic.
A fost realizat un desen gigant care se întindea mai mai multe etaje. Desenul reprezenta o mână ce lăsa să-i cadă un microfon. Cei de la Havas Worldwide au realizat chiar şi un filmuleţ.