Sanatate

Noi reguli pentru hoteluri din 15 mai în România (proiect)

De Redactia Observator. Publicat pe 09.05.2020 la 18:33 Actualizat pe 09.05.2020 la 18:40

Industria hotelieră, grav afectată de criza coronavirusului e vizată de un nou set de reguli de prevenţie, care urmează să fie aplicate după 15 mai. Propunerile au venit din partea Institutului Naţional de Sănătate Publică.

Recepţioneră la hotel vorbeşte cu un client

Hotelurile sunt vizate de noi reguli de prevenţie din 15 mai, după ridicarea Stării de Urgenţă

iStock by Getty Images

Proiectul INSP prevede măsuri atât pentru hotelieri şi personal, dar şi pentru clienţi.

Noi reguli pentru hoteluri din 15 mai

În contextul epidemiologic actual, având în vedere faptul că serviciile hoteliere de cazare nu au fost suspendate în perioada stării de urgență, dar acestea nu au funcționat datorită lipsei de clienți ca urmare a restricțiilor de circulație și având în vedere că în perioada următoare hotelurile pot oferi aceste servicii de cazare, însa nu în scop turistic, ci pentru motive precum deplasări în interes profesional, mentenanță, etc., în vederea protejării starii de sănătate a populației, se recomandă următoarele :

1. Hotelurile, prin specificul activitatii, sunt locuri în care oaspeții locuiesc temporar într-un spațiu restrâns, în care există un grad ridicat de interacțiune între oaspeți și angajați.

2. Aspectele care trebuie avute în vedere în mod deosebit sunt: cazarea oaspeților, alături de serviciile implicite (alimente și băuturi, curățenie, organizarea activităților etc.), și interacțiunile specifice acestor unități (oaspeți-oaspeți, personal-oaspeți și personal-personal).

3. Fiecare membru al personalului trebuie să respecte cu strictețe măsurile de bază pentru protejarea împotriva COVID-19, cum ar fi igiena mâinilor, distanțarea fizică, evitarea atingerii ochilor, nasului și a gurii, respectarea igienei respiratorii, și respectarea recomandărilor de a rămâne acasă și de a solicita asistență medicală, dacă au simptome specifice bolii

4. Conducerea unității trebuie să adopte o atitudine responsabilă

5. Echipa de management ar trebui să dezvolte un plan de acțiune adaptat situației și să-l pună în aplicare în conformitate cu recomandările autorităților locale și naționale de sănătate publică, având ca scop prevenirea cazurilor, gestionarea eficientă a cazurilor, și atenuarea impactului în rândul clienților și al personalului.

6. Echipa de management ar trebui să dispună de suficiente resurse umane și economice pentru a asigura implementarea rapidă și eficientă a planului de acțiune.

7. Planul de actiune poate fi evaluat zilnic sau ori de cate ori este nevoie si acesta poate cuprinde/se poate referi, la urmatoarele :

a) Optimizarea comunicarii între conducere și personal, pentru a pre-defini o politică de informare a oaspeților, dar și pentru a furniza și obține rapid informații cu privire la incidentele care pot apărea în unitatea de cazare și pentru a cunoaște starea situației în orice moment.

b) Optimizarea comunicarii intre conducere si client, prin postere informative pentru a crește impactul mesajelor cheie în rândul oaspeților, inclusiv promovarea igienei mâinilor (spălarea pe mâini timp de cel puțin 20 de secunde, pe toate părțile mâinii), și igiena respiratorie. De asemenea personalul de la recepție trebuie să fie suficient de bine informat cu privire la COVID-19, astfel încât să își poată îndeplini sarcinile în condiții de siguranță și să poată preveni o posibilă transmitere a COVID-19 în cadrul unității. Acesta trebuie să fie în măsură informeze oaspeții cu privire la politica unității în materie de măsuri preventive adoptate sau alte servicii ce pot fi solicitate de oaspeți (de exemplu, servicii medicale și farmaceutice disponibile în zonă sau în unitate). În plus, acesta ar trebui să sfătuiască oaspeții cu simptome respiratorii să stea în camerele lor până când vor fi consultați de către un medic - conducerea se va ocupa imediat de aceasta - și să poată oferi recomandări de igienă de bază, dacă este nevoie. Personalul de la receptie trebuie sa asigure accesul la informații oficiale, actualizate, cu privire la călătoriile către și dinspre țările sau zonele cu transmitere (COVID-19).

c) Se va stabili de catre echipa de management politica de ocupare a camerelor, privind persoanele însoțitoare, în situația în care există un caz suspectat de COVID-19. Cea mai recentă definiție a cazului suspectat de COVID-19 poate fi accesată pe site-ul INSP. Pentru astfel de cazuri, în cadrul recepției, trebuie să fie disponibile imediat numerele de telefon ale directiei de sanatate publica judetene/a municipiului Bucuresti , pentru a putea fi utilizate ori de câte ori există posibilitatea ca un oaspete să fie bolnav.

d) In cadrul recepției trebuie să existe o trusă medicală care să conțină:

- Dezinfectant/șervețele cu efect antibacterian pentru curățarea suprafețelor (șervețele).

- Măști pentru față/ochi (separate sau combinate, scut facial, ochelari de protecție).

Trebuie menționat că măștile faciale de unică folosință pot fi utilizate o singură dată (consultați Recomandările privind utilizarea măștii).

- Mănuși (de unică folosință)

- Șorț de protecție (de unică folosință)

- Halat medical lung, cu mâneci lungi

- Sac de unică folosință pentru deșeuri (pericol biologic)

e) Se vor promova măsurile de distanțare socială, curățarea mâinilor și igiena respiratorie.

f) Principalele măsuri de prevenire a transmiterii de COVID-19 sunt distanțarea socială, și efectuarea frecventă a igienei mâinilor și respectarea igienei respiratorii. Aceste măsuri ar trebui reamintite oaspeților, ca o formă de ospitalitate, deși probabil aceștia sunt deja familiarizați cu ele.

g) Distanțarea socială presupune abținerea de la îmbrățișare, pupat sau strângerea mâinilor în cadrul interacțiunilor cu oaspeții, dar și cu personalul.

Aceasta presupune menținerea unei distanțe de cel puțin 1 m și evitarea oricărei persoane care tușește sau strănută.

h) Igiena mâinilor înseamnă spălarea mâinilor în mod regulat și riguros cu un dezinfectant de mâini pe bază de alcool, sau spălarea lor cu apă și săpun. De asemenea, înseamnă și evitarea atingerii ochilor, nasului și a gurii. Se recomandă dezinfectarea mâinilor după orice schimb de obiecte (bani, carduri de credit) cu oaspeții.

i) Igiena respiratorie înseamnă acoperirea gurii și a nasului cu pliul cotului sau cu un șervețel, atunci când tușiți sau strănutați. Șervețelul utilizat trebuie aruncat imediat într-un coș de gunoi cu capac.

j) Se recomandă monitorizarea oaspeților din unitate, care pot fi bolnavi, dar cu respectarea reglementărilor privind protecția datelor cu caracter personal și a dreptului la viața privată și confidențialitate. Personalul de la recepție ar trebui să înregistreze toate incidentele relevante pe care le constată, cum ar fi cererile pentru consultații medicale. Aceste informații vor ajuta oaspeții, prin: recomandări adecvate, facilitarea depistării din timp și gestionarea rapidă a cazurilor suspectate, împreună cu autoritățile sanitare locale.

k) Personalul de la recepție trebuie să aibă o abordare discretă în privința acestor informații, și ar trebui să asigure faptul că doar conducerea și serviciile medicale vor evalua situația și vor lua deciziile corespunzătoare.

l) Vor fi asigurate serviciile tehnice si de mentenanta conform reglementarilor in vigoare (aprovizionare cu apa, ventilatie; iluminat; etc). Se va verifica existenta suficienta de sapun si solutii dezinfectante. Atat pe holuri cat si in fiecare camera se vor monta dozatoare cu dezinfectant.

Măsuri de restricționare temporară a unor tipuri de activități

a) Nu vor functiona într-o primă etapa restaurantele; barurile; cafenelele și cofetariile din incinta hotelului. Servirea mesei se va face in regim room service. Este preferabil sa se foloseasca tacamuri si vesela de unica folosinta.

b) Locurile de joaca special destinate copiilor vor fi inchise

c) Locurile special amenajate pentru fitness, saune; piscina interioara; etc, din incinta hotelurilor, in aceasta prima etapa, raman inchise.

d) Spalarea si dezinfectia suprafetelor din camere si spatii comune, se va face mai frecvent decat deobicei, cu solutii speciale biocide, avizate de catre MS in scopul acesta. În cazul în care, în cadrul hotelului, în randul personalului sau oaspetilor apare un caz confirmat de COVID-19, în urma anchetei epidemiologice desfasurată de catre DSP teritorial, activitatea hotelului va fi închisa pana la asigurarea dezinfectiei tuturor spatiilor sub recomandarea si supravegherea DSP teritoriale.

e) Folosirea lifturilor va fi făcută doar dacă este strict necesar și numai de către cel mult două persoane o dată, care vor purta maști de protecție în tot timpul folosirii liftului. Este recomandabil ca cele două persoane să fie din aceeași familie.

În articolul

Noi reguli pentru hoteluri din 15 mai în România (proiect)

:
Share pe Facebook Share pe Whatsapp

urmează pe observator

Eveniment • la 22:59

Copilă de 13 ani dispărută de 10 zile, familia a anunțat poliția abia azi

  • Larisa Beatrice Silaghi, o minoră în vârstă de 13 ani, este de negăsit de 10 zile, dar familia a dat-o dispărută abia acum, la 10 zile de la dispariție.
Eveniment • la 22:45

Tânără cu dizabilități, împinsă din scaunul cu rotile (Video)

  • Scandalul ar fi izbucnit din cauza distanțării sociale.
  • Un bărbat este cercetat în stare de libertate.
Eveniment • la 22:32

Muncitori lăsați pe drumuri, după ce au vrut să intre în carantină

  • Câțiva dintre muncitorii din Sri Lanka s-au infectat cu noul coronavirus.
  • Firma angajatoare nu ar fi permis muncitorilor să intre în carantină.
Vezi toate știrile noi

Recomandări

recomandare pe fanatik.ro

LOVITURA PENTRU PENSIONARI. Ce face Orban in mare secret cu banii bunicilor si parintilor nostri. ACUZATII FARA PRECEDENT

recomandare pe fanatik.ro

FENOMEN EXTREM IN ROMANIA. Imaginile spun totul - Specialistii sunt REZERVATI: Ce urmeaza

recomandare pe fanatik.ro

Gigi Becali l-a BATUT la TV, iar apoi viata i s-a schimbat RADICAL! Ce s-a ales de Malonga Parfait dupa atatia ani! E absolut INCREDIBIL

recomandare pe a1.ro

Când vom auzi ultima oară de „pandemia de coronavirus”? Ziua cu „0 cazuri noi”, anunțată de specialiști

recomandare pe a1.ro

Detalii înfiorătoare despre episcopul de Huși, arestat pentru agresiuni sexuale: "L-a violat pe seminarist în ziua în care și-a îngropat mama"

recomandare pe spynews.ro

O adolescentă de doar 15 ani a murit, în timp ce făcea amor cu iubitul în mașină! Băiatul a lăsat-o singură să moară

recomandare pe spynews.ro

De azi e oficial! Alocatiile pentru copii se majoreaza! Cand ar urma sa aiba loc marirea! Veşti bune pentru copii şi părinţi!

recomandare pe antenasport.ro

Nu doar în frizerii se aplică "taxa Covid". Afacerile care au decis să îşi acopere pierderile din buzunarul clienţilor!

recomandare pe antenasport.ro

Cine a profitat de COVID? Cu ce se ocupă cei doi bărbați care au făcut o avere în această pandemie

recomandare pe antenaplay.ro

Observator 19

recomandare pe antenastars.ro

Daniela Crudu este istorie! Mihai Costea, într-o nouă relație cu o altă bombă sexy din lumea mondenă!

recomandare pe antenastars.ro

Are sau nu are coronavirus? Horia Moculescu, primele declarații după ce a fost testat: „Am avut toate simptomele specifice”

recomandare pe zutv.ro

17 artiști care au pretenții exagerate de la staff-ul lor

recomandare pe zutv.ro

Uite ce artiști au fugit din țara lor pentru o carieră de succes!

recomandare pe tvhappy.ro

10 lucruri pe care nu le vedem în filme despre Batman

recomandare pe antena3.ro

Un bărbat din Oradea i-a propus fiicei sale să se joace „de-a sandvişul“ în timpul vizitei parentale. S-a ales cu ordin de restricție

recomandare pe antena3.ro

Horoscop Minerva pentru săptămâna 25-31 mai. Gemenii învață să meargă mai departe, Balanțele se relaxează

recomandare pe cars.ro

Ce salariu are, de fapt, un inginer BMW care lucreaza pentru uzina din Bavaria

recomandare pe playtech.ro

Ministrul Educației, decizie de ultimă oră. Ce se va întâmpla cu elevii

recomandare pe jurnalul.ro

Obligativitatea purtării măștilor și verificarea temperaturii – afacerea secolului. Între 2 și 4,5 miliarde de euro

recomandare pe jurnalul.ro

Justiție în Germania: Primul proces în care un sezonier român se judecă pentru drepturi cu fermierul neamț 

Anunțuri Lajumate.ro

Audi A3 2005 2 0 TDI Rate fara avans Garantie

  • Autoturisme Iasi Iasi

Arzator peleti agropeleti cereale EcoPalnik seria Unimax

  • Climatizare Electrice Bucuresti Bucuresti Ilfov

Hoverboard mover 8inch red transport gratuit

  • Articole sportive Timp liber Buzau Buzau
Vezi Anunțuri